/ Medlemskap / Medlemsförmåner

Medlemsförmåner

Ett medlemskap i Brandskyddsföreningen är inte personligt. Alla som arbetar i din organisation kan ta del av medlemskapet – oavsett om ni är tre eller tre hundra och oavsett arbetsställe. I vårt nätverk samlas brandskyddsledare, arbetsmiljöansvariga, risk managers, säkerhetschefer med flera. Vi finns representerade i hela landet i 22 lokala föreningar.

Din organisation blir medlem i Brandskyddsföreningen Sverige samt i den lokala förening där ni har ert säte.

Som medlem får du:

• Ett medlemskap för alla anställda på alla arbetsställen inom samma organisationsnummer.
  • Erbjudanden om olika seminarier med högaktuella ämnen inom brandsäkerhet eller senaste rönen från brandforskningen – utan kostnad för medlem.
  • Ett abonnemang på Brandskyddsguiden – värde 2 500 kr per år (ex moms).
  • Medlemsbrev med nyheter och kampanjer 4 ggr/år.
  • En prenumeration på vår prisbelönta tidning BrandSäkert (ord pris 435 kr/år).
  • 25 procent rabatt när du annonserar i tidningen BrandSäkert.
  • Nya medlemskampanjer med rabatterade utbildningar och förlagsprodukter varje kvartal.

Läs mer om vad som ingår i erbjudandet:

Inbjudningar till seminarier

Vi erbjuder kortare seminarier inom aktuella ämnen eller inom forskning.

Exempel på aktuella opinionsfrågor:

• Bränder i bostäder
  • Säkra bostäder för ökad vård i hemmet
  • Hållbarhet och höga trähus
  •  Nya rön från brandforskning

Andra aktuella ämnen:

• Nya regler för brandfarliga varor
  • Brandsäkerhet på byggarbetsplatser
  •  Regler – normer – certifiering – hur hänger det ihop?

Möjlighet till nätverkande

Ett starkt nätverk är ett av dagens viktigaste verktyg för att hänga med i utvecklingen i sin yrkesroll eller i sin bransch. Brandskyddsföreningen har arbetat genom nätverk i 100 år för att tillsammans göra Sverige brandsäkrare. Genom åren har vi sammanfört personer som på olika sätt arbetar med brandskydd för att ni både ska kunna utbyta erfarenheter med varandra och kunna ta del av den expertkunskap som finns inom eller genom vår förening.

Abonnemang på Brandskyddsguiden - Ett Google för Brandsäkerhetsbranschen!

Har du väl börjat använda Brandskyddsguidens digitala kunskapsbank får du svårt att klara dig utan. Närhelst du stöter på ett problem eller har en fråga kan Brandskyddsguiden hjälpa dig. Ett abonnemang ingår automatiskt i medlemskapet. Har du fler medarbetare som vill använda guiden kan du enkelt köpa till fler licenser på samma abonnemang.

Medlemsbrev 4 ggr / år med nyheter och olika erbjudanden och kampanjer

Fyra gånger per år skickar vi ett medlemsbrev med senaste nytt och information om aktuella medlemserbjudanden. Till exempel inbjudningar till kostnadsfria seminarier och naturligtvis kvartalets kampanjerbjudande med rabatter på utbildningar och böcker.

Prenumeration på tidningen BrandSäkert

En prenumeration på den prisbelönta tidningen BrandSäkert ingår. Alltid laddad med senaste nytt, analyser, intervjuer och kommentarer kring aktuella händelser, brännande ämnen och spaningar efter nya trender och teknik både från forskningen och omvärlden.

Rabatt när du annonserar i tidningen BrandSäkert

Som medlem får du 25 % rabatt när du annonserar i tidningen BrandSäkert från första annonsen. Gäller alla annonser och storlek. Vi förbehåller oss bara rätten till placeringen av annonsen.

Medlemskampanjer utannonseras i vårt medlemsbrev varje kvartal.

Vi vill att medlemmarna ska vara så nöjda som möjligt med sitt medlemskap. Kontakta oss gärna om du har synpunkter eller ideér på hur vi kan utveckla vårt tjänsteutbud och vår service för att på bästa sätt möta dina och din organisations behov.

Kontakt

Har du frågor om medlemskapet är du välkommen att kontakta generalsekreterare Anders Bergqvist på e-post: generalsekreteraren@brandskyddsforeningen.se

Vill du ändra kontaktuppgifter eller lägga till fler kontaktpersonen som ska få information och medlemsbrev från oss skicka e-post till sbf@brandskyddsforeningen.se

För övriga frågor kontakta Kommunikations- och marknadschef, tillika medlemsansvarig Anna Karin Källén på e-post: annakarin.kallen@brandskyddsforeningen.se eller på telefon 0734 33 20 85.