/ Medlemskap / Aktuella medlemsförmåner

Aktuella medlemsförmåner 2024

Medarbetare på Brandskyddsföreningen sitter i ett lunchrum och pratar med varandra

Ett medlemskap i Brandskyddsföreningen är inte personligt. Alla som arbetar i din organisation kan ta del av förmånerna – oavsett om ni är tre eller tre hundra och oavsett arbetsställe.

Som medlem får du

• Möjlighet till nätverkande - Genom din lokala förening kan du bli en del av ett lokalt nätverk och delta på webbinarier och seminarier.
  • Inbjudningar till webbinarier - Vi arrangerar ett flertal kunskapshöjande webbinarier under året. Kostnadsfritt för dig som medlem.
  • Rikskonferensen 2024 - I samband med årsstämman 2024 anordnas en kunskapshöjande konferens med kostnadsfria platser för dig som medlem. (värde 2 platser 4990 kr) Läs mer Rikskonferensen >
  • Företagsanpassad kompetensrådgivning - Under ett samtal med oss diskuterar vi vilka roller kopplade till brandsäkerhet som just er organisation behöver för att uppnå ett skäligt brandskydd baserat på de 8 grundbultarna. Vi ger dig vägledning i vilket ansvar dessa roller har och vilken kunskap de behöver. Rådgivningen riktar sig till den som har det övergripande ansvaret för brandsäkerheten på ert företag. Få rådgivning >
  • Medlemsrabatt på utbildningar och förlagsprodukter - Som medlem får du 10% rabatt på utvalda utbildningar och litteratur.*
  • Abonnemang på Brandskyddsguiden - Vårt digitala uppslagsverk kring brandsäkerhet (värde 3040 kr per år). Kontakta kundsupport för att aktivera ditt abonemmang.
  • Nätverket Forum Brandsäkerhet - Ett nätverk för personer som arbetar med brandskydd i företag och organisationer. Rabatterat pris för dig som medlem 500 kr/år. (ord. pris 800 kr/år)
  • Nyhetsbrev - Digitala medlemsutskick med senaste nytt från Brandskyddsföreningen inbjudningar och olika erbjudanden.
  • Prenumeration på tidningen BrandSäkert - Branschtidning fylld med senaste nytt kring aktuella händelser och spaningar efter nya trender och teknik både från forskningen och omvärlden.
    (värde 595 kr/år)

Har du frågor om de olika förmånerna eller medlemskapet kontakta: medlemsansvarig@brandskyddsforeningen.se

*Erbjudandet gäller ej: Webbutbildningar, LBK, Abonnemang, Arbetsjordning och arbete på spårområde, Auktoriserad besiktningsingenjör el – grundutbildning steg 1 och 2, utbildningar inom Heta Arbeten® och Brandskyddsledare, samt konferenser och seminarier. För erbjudanden och rabatter hos våra lokala brandskyddsföreningar hänvisas till respektive förening.