Brandskyddskoordinator

Är det du som ansvarar för organisationens brandskydd? Brandskyddskoordinator vänder sig till dig som behöver en gedigen grundutbildning i brandskydd. Under fem intensiva och lärorika dagar får du den kunskap du behöver för att kunna organisera och planera brandskyddsarbetet i din organisation.

Om utbildningen

Brandskyddsfrågor är viktiga för alla organisationer och med rätt utbildning kommer du att känna dig tryggare i din brandskyddsroll och få rätt förutsättningar för att klara ditt uppdrag.

Brandskyddskoordinator ger dig både teoretiska och praktiska kunskaper. Du möter också andra som står inför samma frågor som du.

Efter examen får du ett CFPA Europe-certifikat.

Vad innehåller utbildningen?

• Lagen om skydd mot olyckor (LSO)
  • Systematiskt brandskyddsarbete (SBA)
  • Brandkunskap i teori och praktik
  • Riskhantering
  • Elektriska brand- och olycksrisker
  • Brandfarliga heta arbeten
  • Brandfarliga varor
  • Byggnadstekniskt brandskydd
  • Brandskydd i Boverkets byggregler
  • Automatiska brand- och utrymningslarm
  • Släcksystem
  • Försäkringslära

Vad lär du dig?

Efter genomförd utbildning ska du ha de grundläggande brandskyddskunskaper som krävs för att kunna organisera, planera och följa upp brandskyddsarbetet i din organisation.

För vem?

Alla som ansvarar för brandskyddet eller arbetar med brandskyddsfrågor. Utbildningen vänder sig också till dig som ska bli behörig ingenjör (brandlarm eller sprinkler) eller instruktör för Heta Arbeten®.

Certifiering

Efter genomförd utbildning med godkänt examinationsprov får du ett CFPA Europe-certifikat, “Principles of Fire Safety at Work”.

Längd

5 dagar inklusive 1 dags brandpraktik

Distans/Klassrum

Utbildningen genomförs under fem sammanhängande dagar som inleds med en dags brandpraktik hos Storstockholms brandförsvar. Du kan välja om du vill gå den teoretiska delen av utbildningen på plats i klassrum (Stockholm) eller genomföra den på distans.

Den här utbildningen går även att få som företagsanpassad. Läs mer och kontakta oss om företagsanpassad utbildning här

Sista anmälningsdag

Anmälan är öppen fram till minst 14 dagar innan utbildningens start, under förutsättning att det finns plats kvar.

Om du anmäler dig senare än 14 dagar innan utbildningens start så kan vi inte garantera plats på den inledande brandpraktiken. Skulle det vara fullbokat på brandpraktiken går det självklart bra att boka plats på ett senare tillfälle.

34 560 kr exklusive moms.

Vid klassrumsutbildning samt under brandpraktik ingår lunch och fika.

Vill du veta mer om utbildningen?

Lämna en intresseanmälan så kontaktar vi dig.

Jag vill veta mer

Hämtar tillfällen