Hem och fritid Örebro

Varje år söker omkring en halv miljon svenskar akutvård efter att ha skadat sig i hem- och fritidsmiljö. Dessa utgör 80 procent av alla skador till följd av olycksfall i Sverige.

Bjud hem vänner, bekanta, grannar och familjer. Vi kommer hem till dig och bjuder på en underhållande utbildning på fullaste allvar. Att få ta del av det som känns allvarligt på ett lättsamt och underhållande sätt öppnar upp till dialog och eftertanke. Det blir garanterat en minnesvärd bjudning.

Utbildningen är kostnadsfri

Målsättning

Det handlar om att förstå, hitta, värdera och åtgärda risker i sin hem- och fritidsmiljö.

Innehåll

Under tre timmar summerar vi och reder ut risker och säkerhet i hem- och fritidsmiljö. Vi visar risksituationer i ditt hem, och ni får möta en brandman som har "de rätta svaren" på alla era frågor.

Målgrupp

Utbildningen är öppen för alla som verkar i ett icke-kommersiellt sammanhang, exempelvis privatpersoner, familjer, klubbar, föreningar och andra organisationer.

Utbildningen bokas hos oss på Brandskyddsföreningen Örebro län