/ Lokala föreningar / Brandskyddsföreningen Dalarna / Om oss / Sveriges största brandövning

Sveriges största brandövning

Du har säkert varit med om en brandövning någon gång. Men har du gjort en där hemma? Lugn, du är inte ensam.

Trots att de allra flesta bränder där människor skadas sker i hemmen är det få av oss som har gjort slag i saken och brandövat med våra nära och kära. Nu kan du vara med och ändra på det. Brandöva med Brandskyddsföreningen Dalarna och Dalarnas försäkringsbolag i Sveriges största brandövning.

Du gör det enkelt hemma när det passar dig och din familj.

Under kampanjveckan lägger vi ut viktig och bra information på vår Facebook-sida, länkar till brandövningen och Brandkollen samt någon tävling. Följ oss på Facebook och bjud gärna in dina vänner!

Direktlänk till Sveriges Största Brandövning finns här >
Här hittar du bra information och tips om ett bra brandskydd hemma.

Kom ihåg att testa brandvarnarna den 1 december (”Brandvarnardagen”). Vill du har hjälp att komma ihåg att testa dem? Kostnadsfri påminnelse via SMS kan du få på aktivmotbrand.msb.se

Tillsammans skapar vi ett brandsäkrare Sverige!