Utbildning

Brandskyddsföreningen Halland erbjuder brandskyddsutbildningar med erfarna instruktörer där utbildningarna sker på de flesta huvudorter i Hallands kommuner. Bokning till våra öppna utbildningar finns nedan, vill ni ha en skräddarsydd utbildning vänligen kontakt oss enligt kontaktuppgifter till höger på sidan.

Teknik är inte allt. Många sätter sin tillit till teknisk brandskyddsutrustning, som brandvarnare, rökdetektorer, larm och branddörrar. Det spelar dock ingen roll hur avancerad utrustning företaget har om utrymningsvägarna är blockerade, branddörrarna står öppna och personalen inte klarar situationen.

Att gå en brandskyddsutbildning är en billig försäkring på mer än ett sätt. Du minskar risken för att det överhuvudtaget börjar brinna. Du blir mer medveten, upptäcker och tar bort brandrisker. Företag med brandskyddsutbildning erbjuds också lägre premier av vissa försäkringsbolag. Kolla med just ditt försäkringsbolag.

Utbildningar vi erbjuder:

Klicka på utbildningarna för att läsa mer och anmäla dig.

Anläggningsskötare Brandlarm
Anläggningsskötare Sprinkler
Brandfarlig vara
Brandskydd på byggarbetsplatser
Brandskydd på byggarbetsplatser - Distans
Brandskyddskontrollant
Egensotning - Distans
Fördjupning tillståndsansvar Heta Arbeten® - Distans
Grundläggande brandkunskap
Heta Arbeten®
Systematiskt brandskyddsarbete

Utbildningarna Anläggningsskötare Sprinkler, Brandskydd på byggarbetsplatser, Egensotning samt Fördjupning tillståndsansvar Heta Arbeten® ges i samarbete med Brandskyddsföreningen Väst.

Nytt bokningssystem!

Vi har ett nytt och bättre bokningssystem för våra utbildningar. Det är nu enklare för dig att söka och hitta de utbildningar du vill gå.

Boka din utbildning här