Utbildning

Brandskyddsföreningen Halland samarbetar med räddningstjänsterna i länet när det gäller olika brandutbildningar. Vissa specialutbildningar sker helt i föreningens regi med erfarna instruktörer från räddningstjänsten.

Teknik är inte allt. Många sätter sin tillit till teknisk brandskyddsutrustning, som brandvarnare, rökdetektorer, larm och branddörrar. Det spelar dock ingen roll hur avancerad utrustning företaget har om utrymningsvägarna är blockerade, branddörrarna står öppna och personalen inte klarar situationen.

Att gå en brandskyddsutbildning är en billig försäkring på mer än ett sätt. Du minskar risken för att det överhuvudtaget börjar brinna. Du blir mer medveten, upptäcker och tar bort brandrisker. Företag med brandskyddsutbildning erbjuds också lägre premier av vissa försäkringsbolag. Kolla med just ditt försäkringsbolag.

Utbildningar vi erbjuder:

Klicka på utbildningarna för att läsa mer och anmäla dig.

Anläggningsskötare Brandlarm
Brandfarlig vara
Grundläggande brandkunskap
Heta Arbeten®
Heta Arbeten® Distansutbildning
Brandskyddskontrollant
Systematiskt brandskyddsarbete

Information med anledning av Coronaviruset
Vi planerar att fortsätta med vår utbildningsverksamhet i den mån vi har möjlighet så länge den inte strider mot Folkhälsomyndighetens rekommendationer. Läs mer här >

Nytt bokningssystem!

Vi har ett nytt och bättre bokningssystem för våra utbildningar. Det är nu enklare för dig att söka och hitta de utbildningar du vill gå.

Boka din utbildning här