För räddningstjänstens instruktörer

Två personer från räddningstjänsten pratar med varandra på en skolgård

Räddningstjänsten är på många håll en viktig del i arbetet med Flammys Brandsyn och möjliggör också goda relationer med elever och lärare. Detta i sin tur kan minska risken för blåljussabotage på lång sikt. Det är också ett sätt för räddningstjänsten att nå ut med samhälls- och yrkesinformation.

För att jobba med materialet Flammys Brandsyn behöver räddningstjänsten ha ett samarbete med lokal Brandskyddsförening. Upplägg och genomförande skiljer sig åt lokalt. Vilket material som är aktuellt för er får ni veta av er kontaktperson inom räddningstjänsten eller av er lokala Brandskyddsförening.

Utbildningsmaterial har tagits fram och satts ihop av Brandskyddsföreningen. Räddningstjänst som fått tillgång till materialet i samarbete med lokal Brandskyddsförening har tillstånd att använda materialet på föreskrivet sätt. All annan användning ska först godkännas av Brandskyddsföreningen.