Webbinarium Vattensprinkler, rörsystem

Under våren 2021 erbjuder Brandskyddsföreningen fyra webbinarier inom området larm- och släcksystem, alla med fördjupningar inom olika teman. Den 19 april anordnar vi Webbinarium Vattensprinkler med temat ”Rörsystem”.

Lyssna till föreläsningar och diskutera om såväl problem som lösningar. En sprinklerinstallation förväntas hålla under en mycket lång tidsperiod – men håller rörinstallationerna så länge som vi vill? Korrosion, vätgasproduktion, nya rörmaterial, kontroller av rörsystem mm. Vi försöker kartlägga hur omfattande problemen är men också visa på möjliga lösningar.

Innehåll

Explosioner i sprinklercentraler

Vad har egentligen hänt i Norge och Finland och vilka åtgärder har de vidtagit för att minska riskerna?

Föreläsare: Mer information kommer

Hur ser det ut i svenska sprinklerrör?

Vi får en inblick i hur en anläggningsägare ser på detta, vad de upptäckt hittills och hur de ser på fortsättningen.

Föreläsare: Mer information kommer

Hur kan vi kontrollera rörsystemen?

En besiktningsman berättar om invändig rörkontroll – vilka för- och nackdelar har olika metoder.

Föreläsare: Mer information kommer

Ny teknik och nya metoder

Polymerbelagda stålrör, kvävgasfyllning av rörsystemen, automatisk avluftning. Olika leverantörer berättar om olika ”nyheter” för att förbättra hållbarheten på rörsystemen.

Datum och tid

19 april 09:00-12:00
Distans

För vem?

Webbinarierna riktar sig till företag och personer som verkar inom branschen och berörs av aktuella utmaningar inom området larm- och släcksystem. Du som deltagare kan välja om du vill delta på ett eller flera av webbinarierna. Se alla webbinarier här nedan.

19 april, kl 09:00-12:00: Webbinarium Vattensprinkler, rörsystem
Hämtar tillfällen