Webbinarium Brandlarm

Den 13 december anordnar vi ett fördjupningswebbinarium inom området Larm- och släcksystem, denna gång med fokus på skötsel och underhåll av brandlarmsystem.

Inledning

Moderator: Björn Almberger, Expert Brandlarm, Brandskyddsföreningen

Optimerad skötsel och underhåll på brandlarm

Är det möjligt att optimera skötsel och underhåll av brandlarmet baserat en riskanalys över troliga fel? Vilka fel kommer upptäckas elektroniskt? Vilka fel kan upptäckas okulärt? Vilka fel kan man endast upptäckas vid provning? Hur skiljer sig behovet mellan konventionella och adresserbara system? Hur kan krav på skötsel och underhåll i SBF 110 ta hänsyn till teknikutvecklingen?

Föreläsare: Emil Egeltoft, Brandskyddskonsult, Brandskyddslaget

Service utifrån ny teknik och äldre brandlarmsystem

Hur vi som branschförening/brandlarmsföretag kan bistå med att utveckla vår service utifrån både utifrån ny teknik och de äldre brandlarmsystem som finns på marknaden. Avbrottsfri självtest av system och på fjärr som minskar störning i verksamhet samt mindre miljöpåverkan med betydligt färre ”onödiga” resor till kund.

Föreläsare: Magnus Lundén, Brandexpert, Siemens AB

Datum och tid

13 december 2022
Kl. 09.00–11.15
Distans (den 12 december får du en unik livelänk)

För vem?

Webbinariet riktar sig till företag och personer som verkar inom branschen och berörs av aktuella utmaningar inom området larm- och släcksystem.

Sista anmälningsdag 9 december.

Hämtar tillfällen