Skadeplats

Den 21–22 september 2022 välkomnar vi Sveriges operativa räddningstjänstpersonal till Skadeplats i Uppsala.

Nytt för i år är bland annat att konferensen är två dagar i stället för tre med en utökad satsning på övningsfältet där vi kommer att hålla till båda dagarna. Det innebär alltså att utställningen samt alla förevisningar och föreläsningar kommer att ske på övningsfältet. Vår utökade satsning på övningsfältet ger oss möjligheten att belysa utmaningar och lösningar genom att kombinera teori och praktik.

Anmälan

Klicka nedan för att komma till anmälan:

Anmälan

Sista anmälningsdag är den 5 september. Anmälan är inte bindande. Du kan avboka din plats fram till 30 dagar innan konferensen startar. Vid eventuell avbokning, vänligen kontakta skadeplats@meetx.se.

Nedan visas ett axplock ur programmet.

• Räddningstjänst i krig. Det nya omvärldsläget ställer nya krav på Räddningstjänsten. Var står vi i Sverige nu? Vilka utmaningar finns? Vi berättar bland annat om urban sök och räddning och oexploderad ammunition.

• Bränder i batterier. Hur är kunskapsläget när det kommer till bränder i batterier och elfordon? Vi berättar mer och ger er de senaste kunskaperna inom området.

• Sprängningen på Övre Husargatan i Göteborg. Petter Dynehäll och Kenny Thuresson beskriver insatsens inledning och uppstart under de första timmarna utifrån brandmannens, rökdykledarens och räddningsledarens perspektiv.

• Brandgasventilation och brandteori i modellskala. Vi kommer att genomföra förevisningar om brandgasventilation tillsammans med Erik Elvermark, Lasse Nelsson och Lars Axelsson.

Se hela programmet

Tid och plats

21-22 september 2022
Viktoria Hotell & Konferens, Almungevägen 33 i Uppsala.
Ta del av tider för konferensen här.

Pris

Deltagaravgiften är 3390 kronor exklusive moms och inkluderar konferensdeltagande 21-22 september, lunch och fika båda dagarna samt middag den 21 september.

Vid anmälan kan du även lägga till transport från Uppsala centrum till Viktoria Hotell & konferens för 150 kronor exklusive moms per person. Se tider för transport här.

Gruppbiljetter

Om ni är flera som ska delta kan ni köpa en gruppbiljett och få rabatterat pris.

Gruppbiljett 5 personer, 5% rabatt
Gruppbiljett 10 personer, 10 % rabatt
Gruppbiljett 15 personer, 15 % rabatt

Skadeplats riktar sig till

Skadeplats riktar sig till operativ räddningstjänstpersonal som arbetar på skadeplats. Vi välkomnar även övrig blåljuspersonal, industribrandkårer, politiker, myndighetspersonal, länsstyrelser etc.

Om Skadeplats

Konferensen är Sveriges största mötesplats för personer som arbetar på skadeplats. Skadeplats arrangeras av Brandskyddsföreningen, tillsammans med Föreningen Sveriges Brandbefäl (SBB), Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB) och årets värdkommun Uppsala brandförsvar.

Utställare

Vill du ställa ut på konferensen? Mer information och bokning hittar du här. Vid frågor är du välkommen att kontakta skadeplats@meetx.se.

Hotell

Logi ingår inte i deltagaravgiften, men vi har reserverat ett antal hotellrum på olika hotell i Uppsala som du själv kan boka. Vänligen observera att reservationerna på hotellen löper ut på olika datum. Lista över hotell, priser och villkor hittar du här.

Hämtar tillfällen