Brandskyddsledardagarna 2022

Den 24–25 oktober välkomnar vi alla som ansvarar för eller arbetar med säkerhet och brandskydd i såväl privata som offentliga verksamheter till Brandskyddsledardagarna! Konferensen är ett tillfälle för dig att uppdatera dina kunskaper, få inspiration, skapa nya kontakter och diskutera med andra i liknande roller och med liknande utmaningar.

• Du kommer att få ta del av högaktuellt innehåll inom brandsäkerhet.
  • Få konkreta verktyg för att förbättra det systematiska brandskyddsarbetet.
  • Dessutom ger konferensen mycket goda möjligheter till erfarenhetsutbyte och nätverkande.
  • Du får möta och lära av experter från olika branscher.

Program

Säkerhetskultur är centralt i årets program. Vi kommer utforska aktuella frågeställningar på det temat, med utgångspunkt i såväl forskning som relevanta händelser och exempel från olika verksamheter. Under konferensen kommer vi även att beröra tillsyn och ta oss an utmaningen med frångänglighet.

Hela programmet

Ett urval från programmet

• Beteendebaserat säkerhetsarbete i alla led. En kedja är aldrig starkare än den svagaste länken. Tydlig policy och regelverk samt pedagogiska checklistor tar oss en bit på vägen men förändrar sällan beteenden i grunden. Hur kan vi förmå varje individ i våra verksamheter, såväl egna medarbetare som underleverantörer, att självständigt tänka och agera säkerhetsmedvetet varje dag?

• Vem kan sova tryggt om natten? Våren 2022 startade en nattlig brand på sjukhusområdet i Ängelholm. Branden, som var anlagd, spred sig snabbt till flera byggnader med såväl vård- och äldreboenden som förskolor. Ingen människa skadades, men det snabba brandförloppet och den omfattande spridningen sätter ljuset på risker gällande byggregler. Vilka krav ställer det på nyttjanderättshavare och fastighetsägare?

• Frångänglighet – vad innebär de skärpta kraven för din verksamhet? Arbetsmiljöverket skärpte förra året kraven gällande arbetsplatsens utformning. Vad innebär Arbetsmiljöverkets skärpta krav i praktiken för befintliga byggnader och verksamheterna däri? Och hur påverkar regelverket verksamheter vid om- och nybyggnation?

Se hela programmet

Årets Eldsjäl

Utmärkelsen ”Årets Eldsjäl” kommer att delas ut till någon som gör viktiga insatser för ett brandsäkrare Sverige och för de som önskar ansluta till Skydd – Nordens största säkerhetsmässa, som äger rum i Stockholm samma vecka, kommer Brandskyddsföreningen att erbjuda transport.

För dig som vill maximera tillfället att träffa andra, erbjuder vi även en middag, som tillval.

Praktisk information

24–25 oktober 2022 (lunch till lunch)

Hotel J
Ellensviksvägen 1, 131 28 Nacka Strand, Stockholm

Deltagaravgift

5 490 kr (4 990 kr för medlemmar i Nätverket Brandskyddsledarna)

I deltagaravgiften ingår digital dokumentation, två luncher, två fika samt ett mingel.

Tillval
3-rätters middag den 24 oktober: 520 kr
Transport till mässan Skydd efter lunch den 25 oktober: 90 kr

Logi

Logi ingår inte i anmälan, men du kan kontakta Hotel J direkt på 08-601 30 00, eller på reservations@hotelj.com, om du önskar boka hotellrum. Ange bokningskod BLD2022. Du kan även att boka direkt genom att klicka här

Sista anmälningsdag

6 oktober 2022

Frågor om anmälan: utbildning@brandskyddsforeningen.se
eller 08-588 475 00.

Frågor om seminariet: Kristina Roos, projektledare. kristina.roos@brandskyddsforeningen.se

Villkor

Anmälan är bindande men med möjlighet att avboka fram till en månad innan seminariet. För senare avbokning krävs läkarintyg för att inte bli debiterad full deltagaravgift och eventuella tillval. Det är alltid möjligt att kostnadsfritt överlåta sin plats till en kollega.

Angivna priser är exklusive moms. För övriga villkor, se våra ordinarie avtalsvillkor och integritetspolicy.

Hämtar tillfällen