Brandkonferensen 2019

Den 21–23 maj arrangerar Brandskyddsföreningen, Föreningen Sveriges Brandbefäl och Myndigheten för samhällsskydd och beredskap tillsammans med årets värdorganisation Storstockholms brandförsvar en konferens fylld med intressanta föreläsningar, diskussioner och nätverkande.

Fokus för årets konferens är innovation och förändring inom räddningstjänsten. Vi kommer att få ta del av goda exempel på hur vi kan hantera såväl befintliga utmaningar som framtida scenarion.

Vad kan vi göra idag för att stå redo för morgondagen och vilka krav och behov kommer samhället att ställa på räddningstjänsten i framtiden? Arbetar vi på rätt sätt idag och hur kan vi skapa ännu större effekt av vårt arbete? Det och många fler frågeställningar kommer vi att avhandla och reflektera kring under konferensen.

Samtidigt som Brandkonferensen kommer det även arrangeras en forskarkonferens för forskare från hela världen. Det ger deltagarna på de båda konferenserna möjlighet att träffas, nätverka och utbyta idéer. Dessutom fyller även Brandskyddsföreningen 100 år och vilket sätter lite extra guldkant på konferenserna.

Brandkonferensen riktar sig till

• Verksamhetsledare inom räddningstjänsten (räddnings- och förbundsdirektörer/chefer och enhets-/avdelningschefer)
  • Politiker med arbetsområden som berör räddningstjänstfrågor
  • Verksamhetsutvecklande och förebyggande positioner inom räddningstjänsten (brandingenjörer, strateger och analytiker)
  • Övriga aktörer inom räddningstjänst (industribrandkårer och flygplatsbrandkårer)

Tid och plats

21–23 maj på Stockholm Waterfront Congress Centre, Nils Ericsons Plan 4, Stockholm.

Den 21 maj är registreringen öppen kl. 14.00–19.00. Den 22 maj är registreringen öppen kl. 07.30–08.30.

Deltagaravgift och viktig information om middag

6.800 kr per person exkl. moms. I deltagaravgiften ingår föreläsningar, luncher och fika, middag den 21 maj, mingel samt dokumentation i Brandskyddsföreningens app. Deltagare på Brandkonferensen har även möjlighet att i mån av plats delta på Brandforsks forskningskonferens som pågår samtidigt på Stockholm Waterfront.

Middag den 22 maj ingår inte i deltagaravgiften, men kan bokas som ett av följande tillval:

1.    Galamiddag ”Brandskyddsföreningen 100 år” i Stadshuset, en helkväll med mat och dryck, underhållning och dans. 1.500 kr exkl. moms. OBS! Begränsat antal platser med sista anmälningsdag den 25 mars! Plats på galamiddagen bekräftas separat runt den 10 april, dvs inte via den ordinarie konferensbekräftelsen. För mer information om galamiddagen och anmälan till denna, vänligen läs mer här.

2.    Middag på Sheraton Hotell, tvårätters middag med två glas öl/vin/alkoholfritt samt kaffe & kaka. 650 kr exkl. moms. Begränsat antal platser som fördelas i den turordning som anmälningar inkommer. För mer information om middagen på Sheraton och anmälan till denna, vänligen läs mer här.

3.    Ingen middag.

Efterinsläpp

Om du inte deltar på galamiddagen i Stadshuset finns möjlighet att delta på efterinsläppet från kl. 22:30. En efterinsläppsbiljett kostar 125 kr exkl. moms och i priset ingår 1 glas öl/vin/alkoholfritt. Antal platser är begränsade, och precis som galamiddagen kommer bekräftelse på anmälan till efterinsläppet separat (under andra halvan av april). För mer information om efterinsläppet, läs mer här.

Anmälningsvillkor

Sista anmälningsdag är den 17 april 2019, anmälan är bindande och deltagaravgift återbetalas ej. Vid sjukdom krävs läkarintyg för full återbetalning. Eventuell avbokning skickas per e-post till utbildning@brandskyddsforeningen.se. Plats kan överlåtas till kollega inom samma organisation.

Hämtar tillfällen