Brandkonferensen

Brandkonferensen arrangeras den 11-12 maj av Brandskyddsföreningen, tillsammans med Föreningen Sveriges Brandbefäl (SBB), Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB) och årets värdkommun Gävle.

Brandkonferensen är ett årligt forum för politiker och personer som arbetar med ledning och verksamhetsutveckling inom räddningstjänsten. Vi har en programgrupp med flera representanter från räddningstjänsten som just nu arbetar med att ta fram ett givande och inspirerande program. Det finns fortfarande möjlighet att komma med idéer till programmet, säger Emmy Örtlund, projektledare på Brandskyddsföreningen.

Skicka dina idéer till emmy.ortlund@brandskyddsforeningen.se.

Tid och plats

11-12 maj 2022
Atlasgatan 3, 802 86 Gävle

Ta del av tider för konferensen här.

Vi följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer vilket för närvarande innebär att vaccinationsbevis krävs för att delta på Brandkonferensen.

Brandkonferensen riktar sig till

Verksamhetsledare inom räddningstjänsten (räddnings- och förbundsdirektörer/chefer och enhets-/avdelningschefer)

Verksamhetsutvecklande och förebyggande positioner inom räddningstjänsten (brandingenjörer, strateger och analytiker)

Politiker med arbetsområden som berör räddningstjänstfrågor

Övriga aktörer inom räddningstjänst (industribrandkårer och flygplatsbrandkårer)

Pris

Deltagaravgiften är 3990 kronor exklusive moms och inkluderar konferensdeltagande 11-12 maj, lunch och fika båda dagarna samt middag den 11 maj.

Vid anmälan kan du även lägga till transport från Gävle centrum till konferensanläggningen (Gasklockorna Gävle) för 90 kronor exklusive moms per person. Se tider för transport här.

Gruppbiljetter

Om ni är flera som ska delta kan ni köpa en gruppbiljett och få rabatterat pris.

Gruppbiljett 6 personer, 6% rabatt
Gruppbiljett 8 personer, 8% rabatt
Gruppbiljett 10 personer, 10% rabatt

Anmälan

Klicka nedan för att komma till anmälan:

Anmälan

Anmälan är inte bindande. Du kan avboka din plats fram till 30 dagar innan konferensen startar. Vid eventuell avbokning, vänligen kontakta brand@meetx.se.

Hotell

Logi ingår inte i deltagaravgiften, men vi har reserverat ett antal hotellrum på olika hotell i Gävle som du själv kan boka. Vänligen observera att reservationerna på hotellen löper ut på olika datum. Lista över hotell, priser och villkor hittar du här.

Hämtar tillfällen