Brandkonferensen 2021

Brandkonferensen arrangeras den 19–20 maj 2021 på distans. Konferensen arrangeras av Brandskyddsföreningen, Föreningen Sveriges Brandbefäl (SBB) och Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB) tillsammans med årets värdorganisation Kalmar kommun.

Ur programmet

• Förändrat omvärldsläge – hur påverkar det räddningstjänsten?
  • Kommunernas ekonomi och ekonomiska förutsättningar?
  • Effektivare räddningsinsatser med stöd av hela samhället
  • Hur vet vi att det vi gör får effekt?
  • Effektivare räddningstjänst med hjälp av samarbeten
  • Dödsbränder – vision och verkstad
  • Informationssäkerhet och säkerhetsskydd
  • Jämställdhet och mångfald – vad behöver vi göra?
  • Förändringarna i LSO – hur gör vi verkstad?

Se hela programmet

Brandkonferensen riktar sig till

Verksamhetsledare inom räddningstjänsten (räddnings- och förbundsdirektörer/chefer och enhets-/avdelningschefer)

Politiker med arbetsområden som berör räddningstjänstfrågor

Verksamhetsutvecklande och förebyggande positioner inom räddningstjänsten (brandingenjörer, strateger och analytiker)

Övriga aktörer inom räddningstjänst (industribrandkårer och flygplatsbrandkårer)

Anmälan stängs den 18 maj kl 13.00.

Anmälan till Brandkonferensen 2021 är inte bindande. Du som deltagare kan avboka din plats upp till 30 dagar innan konferensen startar.

Har du frågor? Kontakta utbildning@brandskyddsforeningen.se så hjälper vi dig.

Delta på distans

Du som deltagare kommer att få en unik livelänk den 18 maj.

Konferensen genomförs med stöd av Brandskyddsföreningens app Fenix som nu även finns i webbformat. För att komma åt appen i webbversion måste du först ladda ner appen på din telefon. Du kan redan nu ladda ner vår kostnadsfria app genom att söka på Brandskyddsföreningen, alternativt Fenix Brandskyddsföreningen i Google Play, Apple Store eller Windows Store. Du kommer att få en eventkod en vecka innan genomförandet.

Brandkonferensen anordnas av Brandskyddsföreningen, Föreningen Sveriges Brandbefäl och Myndigheten för samhällsskydd och beredskap tillsammans med årets värdorganisation Kalmar kommun.

Hämtar tillfällen