Brandskyddsguiden

Brandskyddsguiden på en mobilskärm

Den här digitala kunskapsbanken ger dig som arbetar med brandskydd aktuell, värdefull och relevant information. Tanken är att Brandskyddsguiden ska vara ditt förstahandsval när du stöter på ett problem och behöver information inom brandskyddsområdet.

Innehåll

Brandskyddsguiden innehåller information om allt från skydd mot brandspridning, elektriska brandorsaker och hur du ska strukturera samt organisera brandskyddsarbetet till hur du väljer släckmedel eller hur brandfarliga varor ska hanteras. Det finns även referenser till gällande lagar, normer och regler inom området.

För vem

Brandskyddsguiden passar dig som är brandskyddsansvarig, brandskyddsledare, brandskyddskoordinator eller på andra sätt arbetar med brandsäkerhet.

Tack vare tillgängligheten är den särskilt en hjälp för dig som vistas i till exempel aktivitetsbaserade kontor och saknar förvaringsutrymmen, eller för dig som har behov av denna information när du reser i ditt arbete.

Varför Brandskyddsguiden

• Alltid tillgänglig. Du har tillgång till Brandskyddsguiden oavsett var du befinner dig. Allt som krävs är en dator, mobil eller surfplatta.
  • Alltid uppdaterad. Brandskyddsguiden uppdateras löpande när det sker förändringar inom området.
  • Kvalitetssäkrad. Brandskyddsföreningens experter inom brandsäkerhet granskar löpande innehållet.
  • Notiser vid uppdateringar. Du får information när Brandskyddsguiden uppdateras.
  • Sökfunktion. Du kan söka på ett ord eller fras och få fram samtliga träffar i hela guiden.
  • Klickbara länkar. Det finns länkar till relevanta myndigheter och organisationer.
  • Möjlighet till fler användare på ett abonnemang. Du kan ha flera användare registrerade på ett och samma abonnemang och därmed minska antalet fakturor, få bättre överblick och underlätta administrationen.
  • Enkel inloggning. Inloggning krävs bara en gång.

Om flera på ditt företag behöver Brandskyddsguiden

• Alla som ska använda Brandskyddsguiden behöver en egen licens.
  • Abonnemangspriset gäller per år och användare.
  • Du som beställare kan hantera alla användare och få en överblick på företagets användare.
  • Du får kostnaden för alla licenser på abonnemanget samlat på en faktura.

Abonnemangspriset gäller per år och användare. Brandskyddsguidens abonnemang gäller för ett år i taget. Därefter förlängs det automatiskt med ett år i taget om inte uppsägning sker tre månader innan avtalets utgång.

Mer information om produkten