Två nya verksamhetsledare

En man som skriver på ett papper
Foto: Unsplash

Vi välkomnar två nya verksamhetsledare till våra lokala föreningar – Åsa Jellinek i Brandskyddsföreningen Skaraborg och Joakim Bornestad i Brandskyddsföreningen Stockholm-Uppsala.

Åsa Jellinek är Brandskyddsföreningen Skaraborgs nya verksamhetsledare. Hon har tidigare arbetat med hållbarhet och utveckling. Hennes senaste uppdrag var som verksamhets- och ledarskapsutvecklare med fokus på social och miljömässig hållbarhet i en mindre kommun i Skaraborg. Åsa Jellinek kommer att kombinera den nya tjänsten som verksamhetsledare för Brandskyddsföreningen Skaraborg med uppdraget som utvecklingschef på Samhällsskydd mellersta Skaraborg.

Åsa Jellineks förhoppningar är att hon ska kunna erbjuda ett nytt perspektiv på vissa frågor eftersom hon är ny inom området. Hennes ambitioner är ett brandsäkrare Sverige för bland annat särskilt riskutsatta personer.

– Brandskydd för riskutsatta och förebyggande arbete tillsammans med unga tycker jag är viktiga områden att sätta fokus på. Om Brandskyddsföreningen kan vara en tydlig samarbetspartner för att stärka gemensamma strukturer och förhållningssätt inom dessa områden, då blir jag stolt, menar Åsa Jellinek.

Stockholm-Uppsala

Joakim Bornestad blir Brandskyddsföreningen Stockholm-Uppsalas nya verksamhetsledare. Han kommer närmast från en roll som verksamhetsansvarig på ett bolag som jobbar med teknisk service. Joakim Bornestad förklarar att inom frågan brandskydd och brandsäkerhet i hans region, så är det viktigt att nå ut till den yngre generationen.

– Långsiktigt tror jag vi får effekt av att informera barn från skolåldern och uppåt på temat brandsäkerhet, säger han.

Joakim Bornestads förhoppningar är att kunna bidra med fler tankar kring vår verksamhet och hur den ska fortsätta att utvecklas lokalt.

Publicerad: 2023-10-23