/ Vårt arbete / Föreningens arbete runt om i Sverige / Vårt ideella arbete / Brandskyddsföreningen Västmanlands initiativ på Brandvarnardagen i Västerås

Brandskyddsföreningen Västmanlands initiativ på Brandvarnardagen i Västerås

Bild på Flammy och personal från Brandskyddsföreningen

Under Brandvarnardagen den 1:a december var Brandskyddsföreningen Västmanland, maskoten Flammy och representanter från Dina Försäkringar i Västerås. Genom att samtala och dela ut material till förbipasserande ville de öka medvetenheten kring brandsäkerhet.

Den 1:a december inträffade den årliga Brandvarnardagen, en utsedd temadag som syftar till att påminna om vikten av att testa sin brandvarnare. Dagen till ära befann sig Brandskyddsföreningen Västmanland och Dina Försäkringar utanför Ica Erikslund i Västerås för att dela ut viktig information, reflexer och även brandvarnare.

– Ett antal personer fick även brandvarnare då man upplevde att vissa kanske borde ha fler. Många hade redan kontrollerat sina eftersom de hade koll på att det var Brandvarnardagen, säger Thomas Reichert, verksamhetsledare Brandskyddsföreningen Västmanland.

Flammy utanför Ica Erikslund

Mellan klockan 14.30 och 18.00 kunde förbipasserande ta del av information samt material om brandsäkerhet i hemmet. På plats var även maskoten Flammy och delade ut Flammys tidning till de barn som befann sig på Ica under fredagseftermiddagen.

– Intresset var växlande men folk var positiva och Flammy delade även ut Flammy tidningar till barnen som dök upp, säger Thomas Reichert.

Publicerad: 2023-12-14