/ Skadeplats 2022 – utställning

Skadeplats 2022 – utställning

Är ditt företag intresserade av att ställa ut på Skadeplats den 21–22 september 2022?

Skadeplats arrangeras av Brandskyddsföreningen, tillsammans med Föreningen Sveriges Brandbefäl (SBB), Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB) och årets värdkommun Uppsala brandförsvar.

Konferensen är Sveriges största mötesplats för personer som arbetar på skadeplats. Nytt för i år är bland annat att konferensen är två dagar i stället för tre med en utökad satsning på övningsfältet där vi kommer att hålla till båda dagarna.

Under Skadeplats 2019 vid Uppsala brandförsvars övningsfält kunde deltagarna ta del av upp till 60 utställares produkter och tjänster.

– Övningsfältet är en unik plattform för att visa era tjänster och produkter genom till exempel praktiska förevisningar. Jag hjälper gärna till att bolla idéer hur vi kan använda övningsfältet för att visa ert erbjudande av tjänster och produkter till Sveriges operativa räddningstjänstpersonal, säger Fredrik Sedvall, avdelningschef för Utbildning och Teknik på Uppsala brandförsvar.

Kontakta fredrik.sedvall@uppsala.se

Ta chansen att bjuda in era kunder 20 september

Dagen innan vi officiellt startar konferensen får samtliga utställare möjlighet att bjuda med personer till övningsfält Viktoria för att visa sin utrustning/tjänster under praktiska former. Ambitionen är att utställarna på detta sätt kan skapa nya kontakter och nätverk samt få mer tid att visa upp sin utrustning eller sina tjänster. Denna möjlighet ges i mån av plats. Beroende på vad utställarna vill göra på fältet denna dag kan en kostnad tillkomma för eventuella övningsobjekt eller material.

Tid och plats

21-22 september 2022
Viktoria Hotell & Konferens, Almungevägen 33 i Uppsala.
Ta del av tider för konferensen här.

Skadeplats riktar sig till

Skadeplats riktar sig till operativ räddningstjänstpersonal som arbetar på skadeplats. Vi välkomnar även övrig blåljuspersonal, industribrandkårer, politiker, myndighetspersonal, länsstyrelser etc.

Pris

Utställaravgiften varierar mellan 9000–12000 exkl. moms beroende på bland annat storlek och vart utställarplatsen är på Uppsala övningsfält. I utställningsavgiften ingår en utställarrepresentant. Följande delar tillkommer som tillval:

• Transport (ej för utrustning) mellan Uppsala centrum och Uppsala övningsfält, se tider här
  • Utrustning vid behov (tält, bord etc.)
  • Extra utställarrepresentanter
  • Middag den 21 september

Anmälan

Klicka nedan för att komma till anmälan:

Anmälan

Sista anmälningsdag är den 31 augusti. Anmälan är inte bindande. Du kan avboka din plats fram till 31 juli 2022, därefter är anmälan bindande.

Vid eventuell avbokning, vänligen kontakta skadeplats@meetx.se.
För mer info och bokning av plats inomhus, vänligen kontakta kristina.roos@brandskyddsforeningen.se.

Praktiska förutsättningar

• De platser som finns inomhus eller under tak kommer att vara vigda för utställare med utrustning för VR/AR eller annan teknik vi bedömer likvärdig. För mer info och bokning, se kontaktuppgifter ovan.

• Ta med egen kabelvinda för utomhusbruk. Ström finns men accesspunkterna kan vara utspridda.

• Om ni vill förvara er utrustning på övningsfältet under nattetid sker detta på egen risk, fältet har en grind som kommer att vara stängd nattetid men förvaringen sker utomhus om inget annat överenskommits i förväg.

Ankomst och förberedelser

Beroende på hur mycket förberedelser du bedömer att det kommer att vara så kan du antigen komma dagen innan, den 20 september, eller mellan 07.00-08.00 den 21 september. Konferensen för deltagarna kommer att starta kl. 10.00 den 21 september. Därmed är det viktigt att allt på övningsfältet är på plats och i ordning senast 09.30 den 21 september.

Möjlighet för parkering för utställarna finns på ICAs parkering precis utanför övningsområdet. Parkeringen vid hotellet är främst till för de som bokat boende. Övrig parkering på området är endast till för Uppsala Brandförsvars personal.

Hotell

Logi ingår inte i deltagaravgiften, men vi har reserverat ett antal hotellrum på olika hotell i Uppsala som du själv kan boka. Vänligen observera att reservationerna på hotellen löper ut på olika datum. Lista över hotell, priser och villkor hittar du här.