/ Press / Pressmeddelanden / Roger Andersson ny chefredaktör för Tidningen BrandSäkert

Roger Andersson ny chefredaktör för Tidningen BrandSäkert

Roger Andersson

Tidningen BrandSäkert, som ges ut av Brandskyddsföreningen, har funnits i över 100 år och har länge haft en trogen läsarkrets. I samband med att vi nu ser över tidningen tillträder Roger Andersson som ny chefredaktör från och med septembernumret 2022.

Roger Andersson har en bakgrund som journalist och har jobbat som redaktör för tidningen Betong under många år. Han tar över ansvaret för tidningen efter Nadine Jones Pioud som varit chefredaktör för BrandSäkert i fyra år. Rogers första nummer blir nummer fyra som kommer ut i slutet av september.

– Det ska bli väldigt roligt att jobba med tidningen BrandSäkert. Det är en stor men underbar utmaning att göra tidning åt en bransch. Jag är ödmjuk inför uppgiften och ska verkligen göra mitt bästa, säger Roger Andersson.

I syfte att få att en mer journalistisk oberoende branschtidning, som verkar för Brandskyddsföreningens vision ”Ett brandsäkert och hållbart Sverige”, har Brandskyddsföreningen en ambition om att utveckla tidningen BrandSäkert tydligare som en tidning som lockar hela säkerhetsbranschen och samtidigt sätter läsaren mer i fokus. I samband med det satsar vi också på att vara en attraktiv marknadsplats för branschens annonsörer och inleder ett nytt samarbete med säljbolaget Mediakraft, succesivt kommer vi också att utveckla den digitala närvaron.

– Jag är mycket glad över att Roger blir chefredaktör för BrandSäkert och ser fram emot att vi utvecklar och breddar konceptet till nytta för ökad brandsäkerhet och hållbarhet. Jag vill samtidigt passa på att tacka Nadine Jones Pioud, som fortsatt kommer att vara verksam inom organisationen, för att på ett förtjänstfullt sätt ha bidragit till att skapa en uppskattad och intressant tidning, säger Mats Björs, generalsekreterare för Brandskyddsföreningen.

För mer information eller frågor, kontakta:

Mats Björs, generalsekreterare, Brandskyddsföreningen, tel: 070-887 43 57 eller e-post: mats.bjors@brandskyddsforeningen.se

Roger Andersson, tillträdande chefredaktör för BrandSäkert, tel: 073-390 55 19

Publicerad: 2022-05-03