/ Press / Pressmeddelanden / Utökat utbildningssamarbete mellan Brandskyddsföreningen och Svenska Försäkringsföreningen

Sidor ur en bok som formar ett hjärta

2018-03-14. Brandskyddsföreningen och Svenska Försäkringsföreningen (SFF) har inlett ett utökat utbildningssamarbete. Inom ramen för samarbetet kommer vi att anordna fler kurser och seminarier och dessutom lägga till ett årligt gemensamt seminarium - det första går av stapeln den 16 maj i Stockholm.

Syftet med samarbetet är att skapa nytta för branschen och dess medlemmar genom att utveckla och sprida kunskap kring skadepreventiv verksamhet.

- Samarbetet med SFF ger oss en unik möjlighet att sprida och fördjupa insikterna kring skadepreventivt brandsäkerhetsarbete och hur det skapar nytta och reducerar samhällets skadekostnader. Tillsammans kan vi skapa relevanta mötesplatser för detta, säger Harald Sammer, affärsområdesansvarig Utbildning, Förlag & Event, Brandskyddsföreningen.

SFF är en ideell förening inom försäkringsområdet som bland annat arbetar med kompetensutveckling i pension- och försäkringsfrågor.

- Svenska Försäkringsföreningen (SFF) ser fram emot det utökade samarbetet med Brandskyddsföreningen, som ger oss möjlighet att ta fram fler utbildningar och seminarier som bidrar till ett skadeförebyggande arbete, säger Stefan Pärsson, VD, SFF.

För mer information, kontakta gärna:
Harald Sammer, Utbildningschef Brandskyddsföreningen, tel 08-588 474 64, harald.sammer@brandskyddsforeningen.se