/ Om oss / Webbpolicy

Webbpolicy

Vi uppskattar ditt intresse för vår verksamhet och ditt besök på vår webbplats!

Webbpolicyn förklarar hur information på vår webbplats får användas för att inte kränka skyddet för copyright eller bryta mot reglerna för länkning till webbplatsen. Genom att besöka vår webbplats accepterar du vår webbpolicy.

Vi vill också att du ska känna att vi respekterar din integritet. I vår Policy för integritetsskydd förklaras hur dina personliga uppgifter hanteras, det vill säga information som kan identifiera dig som användare.

Ansvarig utgivare

Mats Björs, Brandskyddsföreningens Service AB

Att använda informationen på webbplatsen

Informationen på webbplatsen är generell och bör inte användas som enskild och enda grund för beslut i viktiga frågor. Vi arbetar ständigt för att webbplatsen ska vara korrekt och uppdaterad. Dock kan exempel skrivfel, yttre påverkan och tekniska fel resultera i missledande information. Det innebär att vi inte kan garantera att informationen alltid är korrekt och uppdaterad.

Vi är inte ansvarig för eventuell åverkan på din dator eller förlust av data som orsakats av nedladdning av material från webbplatsen. Brandskyddsföreningen Sverige kan inte under några förutsättningar hållas ansvariga för skador som kan ha uppstått vid användandet av webbplatsen eller någon av de webbplatser som det länkats vidare till.

Copyright

Innehållet på webbplatsen ägs av Brandskyddsföreningen Sverige och omfattas av svensk lagstiftning.

Samtliga varumärken, logotyper, symboler, bilder och andra kännetecken tillhör Brandskyddsföreningen Sverige eller dess dotterbolag (Brandskyddsföreningens Service AB, Försäkringsbranschens Restvärderäddning i Sverige AB och Brandforsk) om inte annat anges.

Det är inte tillåtet att beskära, byta färg på eller ändra logotypen på något sätt. Läs mer om hantering av varumärket i vår Grafiska manual.

Om inte annat uttryckligen anges har du tillstånd att granska, kopiera, skriva ut och sprida alla publicerade dokument på webbplatsen, förutsatt att:

• det är för rent privat och icke-kommersiellt bruk
  • det görs uteslutande i informationssyfte
  • och hänvisning till Brandskyddsföreningen Sverige sker när dokumentet används.

Annan obehörig användning eller distribution av innehållet på webbplatsen kan bryta mot copyright-, varumärkes- och/eller annan svensk lagstiftning och kan bli föremål för rättsliga åtgärder.

Länkar

Vår webbplats innehåller länkar till andra webbplatser. Vi ansvarar inte för sekretesskyddet eller innehållet på dessa webbplatser. Vi tillhandahåller länkarna i syfte att förenkla för dig som besökare, till exempel för att hitta mer information inom ett område.

Alla länkar till webbplatsen skall ske till webbplatsens startsida (www.brandskyddsforeningen.se) om inte annat överenskommits med Brandskyddföreningens Sveriges kommunikations- och marknadschef.

Kontakt

Om du har några frågor eller funderingar kring innehållet i denna webbpolicy är du välkommen att kontakta oss:

Brandskyddsföreningen Sverige
08-588 474 00