/ Nyheter / Nya medlemsförmåner från 2023

Förbättrat medlemserbjudande med nya avgifter

Människor inne i en byggnad
Foto: iStock

Från och med den 1 januari 2023 får alla medlemmar i Brandskyddsföreningen Sverige tillgång till nya förmåner i sitt medlemskap.

Genom att vara medlem i Brandskyddsföreningen ser ni till att brandsäkra er organisation. Ert medlemskap bidrar också till att göra Sverige mer brandsäkert och hållbart.

I medlemskapet ingår:

1. Tillgång till 4 st exklusiva seminarier per år, unikt för just medlemmar.

2. Som medlem i Brandskyddsföreningen Sverige blir ditt företag även medlem i en lokal förening där ni erbjuds lokala träffar och ett lokalt nätverk.

3. 10 procent rabatt på utvald litteratur och utbildningar som Brandskyddsföreningen Service AB erbjuder.*

4. En prenumeration på nylanserade branschtidningen Brandsäkert.

5. Ett abonnemang på uppslagsverket Brandskyddsguiden —det kvalitetssäkrade uppslagsverket kring brandsäkerhet för dig som arbetar med brandskydd.

6. Som medlem kan ni visa att ert företag bidrar till det viktiga arbetet för ett brandsäkert och hållbart Sverige, genom att använda Brandskyddsföreningens medlemslogga på er hemsida.

Differentierad medlemsavgift

Inför 2023 införs en ny differentierad medlemsavgift och tre prisnivåer införs. Differentieringen görs utifrån antalet anställa, det vill säga en organisation med fler anställda betalar en högre avgift och mindre företag betalar en lägre avgift.

Medlemsavgifterna för 2023 kommer att vara enligt följande nivåer:

Litet företag (0-9 anställda) 1 630 kr
Mellanstort företag (10-199 anställda) 5 250 kr
Stort företag (200+ anställda) 6 848 kr

En serviceavgift på 560 kr tillkommer per medlemskap.

* Varje medlemsföretag får 10% rabatt på utvalda utbildningar och litteratur som Brandskyddsföreningen Service Ab erbjuder, med undantag för; Webbutbildningar, LBK, Abonnemang, Arbetsjordning och arbete på spårområde, Auktoriserad besiktningsingenjör el – grundutbildning steg 1 och 2, produkter och tjänster inom Heta Arbeten® och Brandskyddsledare, samt konferenser och seminarier. För erbjudanden och rabatter hos våra lokala brandskyddsföreningar hänvisas till respektive förening.

Läs mer om medlemskapet

Publicerad: 2022-10-17