/ Nyheter / Ingen fortsättning för Skolan brinner

Ingen fortsättning för Skolan brinner

Någon som står med benen i kors

Efter 13 år har Brandskyddsföreningen beslutat att inte längre genomföra konferensen Skolan brinner. Vi vill rikta ett stort tack till alla som deltagit på Skolan brinner genom åren!

Kika gärna in våra artiklar som handlar om det förebyggande arbetet kring anlagda bränder i skolor:

Brandsäker skola

Fler än hälften av alla bränder i skola och förskola är anlagda. Dessutom finns i skolmiljön ett antal verksamheter med förhöjd brandrisk, till exempel kemi, hemkunskap och slöjd.

Skolad i kriser

Kvällen före Valborgsmässoafton 2018 drabbades Björkskataskolan i Luleå av en anlagd brand. Delar av skolan blev helt utbrända och resten sotskadat, men efter bara några dagar var rektor Elisabeth Landström och hennes kollegor i full gång igen i nya lokaler.

Läs artikeln här >

"Larmet går på Knivsta brandstation"

Det är tredje året i rad som brandmannen Kristina Gissler och hennes kollegor sätter upp ”Larmet går på Knivsta brandstation” i vagnhallen. På en vecka har 1 400 barn sett pjäsen och lärt sig allt om brandsäkerhet.

Läs artikeln här >

Publicerad: 2020-04-07