/ Nyheter / Film blir startskott för 100-årsfirande

Film blir startskott för 100-årsfirande

Familj sitter vid ett dukat bord och skrattar

I 100 år har Brandskyddsföreningen arbetat för att människor ska ha en trygg och brandsäker vardag genom förebyggande kunskap, verksamhet och opinionsarbete. Detta kommer att firas på olika sätt under 2019. Först ut är lansering av filmen "Precis som vanligt".

Brandskyddsföreningen är en organisation med anor men också en modern förmedlare av brandsäker kunskap. Nu lanserar vi filmen "Precis som vanligt" med en egen låt på Spotify. Filmen som blir startskottet för vårt 100-årsjubileum är samtidigt en del i vårt arbete med att sprida kunskap och förståelse för Brandskyddsföreningens breda verksamhet för att kunna ge människor en trygg och brandsäker vardag.

Filmen har tonsatts med en nytappning av Evert Taubes låt ”Sov på min arm”. Det är musikproducenten Thomas Huttenlocher som har arrangerat och producerat den nya versionen och artisten Julia Frej sjunger.

– Med filmen vill vi öka både branschfolks och vanliga människors kännedom om Brandskyddsföreningen. Vi vill visa hur vårt arbete med att förebygga bränder och minska skador påverkar hela vårt samhälle, att brandsäkerhet är något alla har ansvar för och hur Brandskyddsföreningen bidrar till att skapa en trygg vardag för alla, säger Anna Karin Källén, marknads- och kommunikationschef på Brandskyddsföreningen.

Lyssna på låten på Spotify här >

Publicerad 2019-01-17