/ Nyheter / Anders Bergqvist lämnar sin post som generalsekreterare på Brandskyddsföreningen

Anders Bergqvist

Efter nio år som generalsekreterare lämnar Anders Bergqvist Brandskyddsföreningen för att övergå till egen verksamhet.

- Det jag är mest stolt över från min tid som generalsekreterare är att Brandskyddsföreningen har utvecklats till ett starkt sammanhållet varumärke för alla våra olika verksamheter – från LBK (Lantbrukets Brandskyddskommitté), EN (Elektriska Nämnden) och RVR (Restvärderäddning) till Heta Arbeten® med flera. Vi som arbetar här, i våra lokala föreningar och nätverk är stolta över det värde och den nytta som vi tillsammans skapar genom att göra Sverige brandsäkrare, säger Anders Bergqvist.

- Jag tror på den vision vi stakat ut som en tydlig kunskaps- och påverkansorganisation och är övertygad om att Brandskyddsföreningen kommer att fortsätta att vara den naturliga samverkansplattformen för att lösa framtidens viktiga brandsäkerhetsfrågor, säger Anders Bergqvist.

Anders Bergqvist lämnar sin anställning som generalsekreterare den sista december 2019.

Publicerad 2019-10-29