/ Om oss / Objektregistret

Information om objektregistret

I objektregistret registrerar anslutna försäkringsbolag objekt för elrevisionsbesiktning.

Funktionen "Lediga Uppdrag" har fått en egen huvudflik hos våra uppdragstagare. Systemet kommer under den fliken att automatiskt publicera nya uppdrag där försäkringstagaren inte har bekräftat och/eller valt uppdragstagare efter 8 veckor. Har uppdraget sedan tidigare en vald och aktiv uppdragstagare så annonseras inte uppdraget, förutsatt att försäkringstagaren bekräftat att de kan genomföra besiktningen. Försäkringstagaren kan därför komma att bli kontaktad direkt av en uppdragstagare.

Du som användare behöver skapa ett konto och logga in i objektregistret för att bekräfta aviseringen och göra ditt val av uppdragstagare.

Är du osäker på om du har ett konto sedan tidigare kan du kontrollera detta genom att klicka på knappen "Glömt lösenord" som du hittar på inloggningssidan, om du har ett konto så får du en återställningslänk och kan logga in i systemet. Är du en helt ny användare så skapar du ett konto med hjälp av uppdragskoden som du har fått i aviseringen. Du hittar uppdragskoden under rubriken i aviseringen.

Du hittar uppdragen under menyn "Mina uppdrag", här ska du först bekräfta aviseringen och på näskommande sida väljer du uppdragstagare. Du kan bli uppmanad att styrka en oklar fastighetsbeteckning. För mer information om din korrekta fastighetsbeteckning, kontakta Lantmäteriet på e-post kundcenter@lm.se eller telefon 0771-636363.

När detta är gjort försvinner uppdraget från din sida och uppdraget hamnar hos vald uppdragstagare. Om uppdragstagaren accepterar besiktningsuppdraget kommer du att bli kontaktad av denne för att boka in en tid för elrevisionsbesiktning. När besiktningen har genomförts kommer uppdragstagaren att ladda upp protokollet med eventuella anmärkningar i objektregistret. Uppdraget hittar du då åter under menyn "Mina uppdrag".

När du har åtgärdat anmärkningarna så intygar du detta i systemet. Du kan delintyga genom att bocka för de enskilda anmärkningarna och klicka på knappen "Spara" på varje sida. Först när alla punkter är markerade som åtgärdade kan protokollet bekräftas och då stängs uppdraget.

Inga handlingar eller protokoll ska skickas till oss eller till försäkringsbolaget.

För att uppdatera eller ändra information på ert objekt så går du till menyn "Sökning", skrolla ned på sidan och leta upp det aktuella objektet, klicka på objektid så hamnar du på objektssidan. Här kan du bland annat ändra aviseringsmottagare eller kontakperson på företaget.

Frågor angående hantering och support i systemet skickas till besiktning@brandskyddsforeningen.se.

Det går även bra att nå oss på telefon 08-588 474 40. Våra telefontider är måndag till fredag klockan 09.00–11.30 och 12.30–15.00.