Bereko är en målgruppsanpassad tjänst för dig som fastighetsinnehavare som både effektiviserar och gör ditt arbete enklare samtidigt som elsäkerheten i dina fastigheter stärks.
Hitta rätt kompetens och stöd:
- att genomföra riskbedömning
- att ta fram och dokumentera rutiner
Bättre koll på när och hur fortlöpande kontroller sker:
- skapa interna kontrollpunkter enligt rutiner
- ange frekvens för kontroller
- automatiska notifieringar till utförare
Effektivare planering och enklare uppföljning:
- tydlig överblick över planerade och genomförda kontroller
- all dokumentation samlad på en plats
- enkelt och målgruppsanpassat verktyg
Roller och behörighet
Här nedan visas en kortfattad förklaring av de olika rollerna och deras olika behörigheter i systemet.
Innehavare
- Förutsättning för att använda tjänsten är att ha ett abonnemang som beställs i webbutiken.
- Säkerställa att rätt användare har tillgång till tjänsten (inloggning).
- Säkerställa att alla objekt har rätt information
- Skapa uppdragsförfrågan till sakkunniga (uppdragstagare) för riskbedömning och/eller rutiner
- Välja uppdragstagare bland svaren att utföra uppdraget
- Skapa kontroller med olika intervall för avisering
- Ange att kontroll är genomförd (med eller utan anmärkningar)
- Ladda upp dokument relaterade till elanläggning/uppdrag
Uppdragstagare
- Besvara uppdragsförfrågan
- Genomföra riskbedömning och rutinframtagning
- Ladda upp resultat (dokument) från uppdrag