Bereko är en målgruppsanpassad tjänst för dig som fastighetsinnehavare som både effektiviserar och gör ditt arbete enklare samtidigt som elsäkerheten i dina fastigheter stärks. Vi har gjort det enkelt för dig att komma igång.
- Läs på om tjänsten och vad den innehåller nedan. Du kan också delta på vår demo.
- Beställ Bereko Fortlöpande kontroll i webbutiken >
- Logga in i Bereko via inloggningslänk som du får på mejl.
- Nu kan du registrera dina objekt och komma igång med fortlöpande kontroll.
I Bereko Fortlöpande kontroll får du hjälp att:
Hitta rätt kompetens och stöd:
- att genomföra riskbedömning
- att ta fram och dokumentera rutiner
I Bereko Fortlöpande kontroll finns drygt 80 sakkunniga utförare utspridda över hela landet.
Du kan välja en eller flera att skicka uppdragsförfrågan till. Du får upp en lista med företagen med avståndberäkning från adressen du anger där uppdraget ska utföras.
Bättre koll på när och hur fortlöpande kontroller sker:
- skapa interna kontrollpunkter enligt rutiner
- ange frekvens för kontroller
- automatiska notifieringar till utförare
Effektivare planering och enklare uppföljning:
- Sammanställning vilka objekt som har riskbedömning genomförd respektive dokumenterade rutiner
- tydlig överblick över planerade och genomförda kontroller
- all dokumentation samlad på en plats
Roller och behörighet
Här nedan visas en kortfattad förklaring av de olika rollerna och deras olika behörigheter i systemet.
Innehavare
- Förutsättning för att använda tjänsten är att ha ett abonnemang som beställs i webbutiken.
- Säkerställa att rätt användare har tillgång till tjänsten (inloggning).
- Säkerställa att alla objekt har rätt information
- Skapa uppdragsförfrågan till sakkunniga (uppdragstagare) för riskbedömning och/eller rutiner
- Välja uppdragstagare bland svaren att utföra uppdraget
- Skapa kontroller med olika intervall för avisering
- Ange att kontroll är genomförd (med eller utan anmärkningar)
- Ladda upp dokument relaterade till elanläggning/uppdrag
Uppdragstagare
- Besvara uppdragsförfrågan
- Genomföra riskbedömning och rutinframtagning
- Ladda upp resultat (dokument) från uppdrag