/ Webbinarium: Bli företagets expert på brandskydd

Webbinarium: Bli företagets expert på brandskydd

Fyra personer sitter ner och diskuterar

Den 16 juni genomförde vi webbinariet ”Bli företagets expert på brandskydd”. Där fick deltagarna veta mer om den mest heltäckande utbildningen för brandskyddsansvariga som finns i Sverige – utbildningen Brandskyddsledare. Utbildningen är avsedd för brandskyddsansvariga i stora och komplexa verksamheter eller för verksamheter med hög riskbild.

Vi berättade om varför man ska gå utbildningen, vem den passar, hur den är uppbyggd och vad man lär sig. Två tidigare deltagare delade med sig av sina erfarenheter. Därtill fick vi även veta vad som styr behovet på en verksamhets brandskydd och en individs kunskapsnivå, samt vilka utbildningar Brandskyddsföreningen erbjuder för brandskyddsansvariga.

Webbinariet går inte att se i sin helhet. Utvalda delar kan du se här:

På webbinariet deltog Brandskyddsföreningens experter Lars Brodin och Ville Bexander,två av handledarna under utbildningen, samt Katja Kardeskog som är projektledare för våra utbildningar för brandskyddsansvariga. Isabell Liungman Bosaeus, ansvarig för utbildnings- och förlagsverksamheten på Brandskyddsföreningen, modererade webbinariet.

“Det är en bred och bra utbildning som täcker in det mesta inom brandskydd. Jag fick med mig kunskap, verktyg och material som jag har nytta av varje dag i mitt arbete” - Angelica Olsson, deltagare 2020
Läs intervjun

Mer information om utbildningen Brandskyddsledare