Hem / Regionala föreningar / Kalmar län

Brandskyddsföreningen Kalmar län

BRF.jpg

Ny e-learning för bostadsrättsföreningar

Det är många gånger oklart vilket brandskyddsansvar en styrelse i en bostadsrättsförening har. Vi har därför tagit fram en e-learning där vi samlat de frågor som vi får. Det gäller allt från lagstiftningen på området, till hur uppställning av barnvagnar i allmänna utrymmen får se ut och vilka som är de vanligt förekommande brandriskerna.
Läs mer och beställ utbildningen här

Systematiskt Brandskyddsarbete

Systematiskt brandskyddsarbete  innebär att man på ett organiserat sätt planerar, utbildar, övar, dokumenterar, kontrollerar och följer upp brandskyddet i en organisation. Ett gott brandskydd skyddar er verksamhet. I vår utbildning får ni lära er processen för att bedriva ett effektivt brandskyddsarbete.
Boka din utbildning här

Heta Arbeten

Nu har vi lanserat nya Heta Arbeten! Det innebär ett helt nytt utbildningsmaterial, digital certifiering via nytt IT-stöd och många andra kvalitetsförbättringar. Bland annat kan alla användare inom Heta Arbeten få åtkomst till de delar de kan tänkas behöva via funktionen Mina sidor” i IT-stödet.
Boka din utbildning här

Brandfarlig vara mindre omfattning

Enligt lagen om brandfarliga och explosiva varor (2010:1011) ska det finnas en eller flera föreståndare utsedda, där hantering av brandfarliga varor förekommer. Föreståndaren ska ha god kunskap om de brandfarliga varorna och riskerna som hanteringen innebär. På våra kurser  får du kunskapen som behövs.
Läs mer och boka utbildning

Gratis utbildning om brandsäkerhet i hemmet

Nu kan du på ett nytt och spännande sätt lära dig allt du behöver veta för att göra din bostad brandsäker för dig och din familj. Utbildningen är gratis och genomförs på datorn. Lär dig att hantera den typ av brandolyckor som dagligen inträffar i svenska hem.
Till utbildningen

Regionala brandskyddsföreningar

Brandskyddsföreningen finns i hela Sverige. Välj din förening och hitta information och utbildningar om brandskydd.

Kontaktruta-förening-Kalmar-län

Logga-in-utbildningsstöd.png