/ Lokala föreningar / Brandskyddsföreningen Kalmar län / Utbildning / Medlems- och försäkringsbolagsdagen 8 april

Medlems- och försäkringsbolagsdagen 8 april

Restvärdeledare sträcker sig efter sin hjälm

Välkomna till Brandskyddsföreningarna Kalmar och Kronobergs läns regionala Medlems- och försäkringsbolagsdag den 8 april på Brandstationen i Kalmar.

Ta del av insatser/olyckor från verksamheten Restvärderäddning (RVR) och hur Brandskyddsföreningen arbetar lokalt för ett brandsäkert och hållbart Sverige. Vi kommer bland annat att ta upp nyheter inom skadeområdet och titta på hur Brandskyddsföreningens restvärderäddning bidrar till en hållbar sammanhållen skadehanteringskedja. Restvärderäddning är en samhällsnyttig samverkan som årligen sparar enorma belopp för samhället.

Du kommer också att få kunskap om hur effektiv skadehantering i ett tidigt skede efter en olycka kan minimera såväl konsekvenserna för de drabbade som kostnaderna för försäkringsbolagen. Därtill ges möjlighet till diskussion, att knyta nätverk inom branschen, samt lära känna din lokala brandskyddsförening och restvärdeledare.

Se hela programmet längst ner på sidan.

Tid och plats

8 april kl. 9.30-15.30, Brandstationen i Kalmar, Scheelegatan 11, 392 38, Kalmar.

Pris

Seminariet är kostnadsfritt och inkluderar föreläsningar, förmiddagsfika, lunch samt eftermiddagsfika och nätverkande.

För vem?

Brandskyddsföreningens medlemmar och försäkringsbolagens representanter som arbetar med brandskyddsfrågor, såväl skadeförebyggande som skadereducerande. Vi välkomnar alla som arbetar inom brandskydd och restvärdefrågor.

Anmälan

Anmälan görs till Brandskyddsföreningen Kalmar län via mail: info@lbfkalmarlan.se

OBS! Begränsat antal platser, så först till kvarn!

Seminariet arrangeras av Brandskyddsföreningarna i Kalmar och Kronobergs län tillsammans med Brandskyddsföreningen Restvärderäddning (RVR).

09.30-10.00 Registrering och förmiddagsfika

10.00-10.30 Välkomna och inledning Brandskyddsföreningen har verkat i 100 år, hur har det sett ut och hur ser vi på framtiden? Vilka ideella aktiviteter görs lokalt och hur viktiga är medlemmarna? Brandskyddsföreningen Kalmar/Kronobergs län

10.30-11.00 Restvärderäddning Restvärderäddning (RVR), vad är det? Genomgång av vad RVR gör, hur och varför. Thomas Grauers, Miljörestvärdeledare region syd, Brandskyddsföreningen

11.00-11.45 Skadefall RVR Presentation skadefall brand i flerbostadshus, Öland. Camilla Andersson, Restvärdeledare region syd Brandskyddsföreningen