/ Brandsäkerhet / Skolan / KUB Skola

KUB Skola

KUB (som står för Kunskapsbaserat Brandförebyggande arbete) är ett webbverktyg som tillhandahålls av Brandskyddsföreningen. Tanken är att brandförebyggande arbete ska kunna följas upp och utvärderas - gör våra aktiviteter den nytta vi tror?

KUB Skola består av ett webbformulär och en statistiksida. Webbformuläret kräver inloggning/behörighet, se avsnittet om rapportering, men statistiksidan är fritt tillgänglig. KUB skola innehåller inga känsliga personuppgifter.

Så snart ett utbildningstillfälle för Upp i rök rapporterats kommer det dyka upp på statistiksidan. På denna går det att söka genomförda utbildningar utifrån tidsperiod och geografisk indelning (hela landet, LBF, kommun eller räddningstjänst). Det går även att skriva ut en rapport över den sökning du gjort.

Initialt finansierades KUB Skola till viss del av MSB, Myndigheten för samhällsskydd och beredskap, då det användes till att samla data från de uppdrag som genomfördes inom MSB:S anslag 2:6.

kub_skola.jpg

Har du frågor rörande KUB Skola kan du kontakta följande:

Din lokala brandskyddsförening >