Skolor

Elever ser på en filmduk i ett klassrum

Skolor som är intresserade av Flammys Brandsyn kan ta kontakt direkt med lokal Brandskyddsförening och få ta del av utbildningsmaterialet i form av bland annat en film med berättarröst.

Läraren genomför själv en lektion i brandkunskap med hjälp av framtaget material. Filmen som är drygt 20 minuter lång tar bland annat upp hur man ska göra för att förebygga att det börjar brinna samt hur man bäst agerar om en brand har uppstått. Den innehåller även  information om räddningstjänstens arbete och hur SOS Alarm fungerar. Det går också att välja till extra material för repetition och fördjupning.

Utförandet (upplägg och genomförande) kan skilja sig åt i landet, kontakta lokal Brandskyddsförening för att få veta vad som gäller för er.

Utbildningsmaterialet har tagits fram och satts ihop av Brandskyddsföreningen. Skolor som fått tillgång till materialet genom kontakt och samarbete med lokal Brandskyddsförening har tillstånd att använda materialet på föreskrivet sätt. All annan användning är otillåten utan uttryckligt godkännande av Brandskyddsföreningen. Vid frågor, kontakta lokal Brandskyddsförening.