Utställare Brandkonferensen 2019

Är din organisation intresserad av att vara utställare?

Brandkonferensen är en årlig mötesplats som samlar hundratals deltagare. Majoriteten av deltagarna är verksamhetsledare inom räddningstjänsten och politiker med räddningstjänstfrågor på sitt bord.

Som utställare på Brand 2019 kan du under pauser och luncher knyta kontakter samt presentera din organisation och era produkter eller tjänster för deltagarna. Dessutom får du möjlighet att delta på middagar tillsammans med konferensens deltagare, samt ett mingel i utställningen. Som utställare får du också möjlighet att synas med logotyp på seminariets webb, samt i appen vi använder under seminariet.

Samtidigt som Brandkonferensen kommer det även arrangeras en forskarkonferens för forskare från hela världen. Det ger deltagarna på de båda konferenserna möjlighet att träffas, nätverka och utbyta idéer. Dessutom fyller Brandskyddsföreningen 100 år och vilket sätter lite extra guldkant på konferenserna.

Tid och plats

Den 21–23 maj 2019 på Stockholm Waterfront Congress Centre, Nils Ericsons Plan 4, Stockholm. 

Registreringen för utställare är öppen från kl. 10.00 den 21 maj.

Utställarplatserna

Totalt finns 20 utställarplatser i anslutning till pausytan som är deltagarnas främsta mötesplats under fika, luncher, middag och mingel. För mer information se utställarkartan.

Utställarplatserna är av varierande storlek men är minst 3x2 meter och erbjuder alltid rum för ett konferensbord för produkter, en stol samt rollups eller liknande.

I alla utställarplatser ingår ett bord bredd och djup 120x45 cm höjd 72 cm, vill man byta till ett högre ståbord finns det möjlighet, samt tillgång till el och trådlöst internet.

Vid anmälan, ange vilken utställarplats ni är intresserade av (se utställarkartan för underlag).

Bokade utställare >

Utställningsavgift

19.950 kr exkl. moms för 1 utställarplats båda dagar. I utställningspaketet ingår lunch, fika, middag 21 maj, mingel och deltagande på konferensen för 1 person. För ytterligare representanter tillkommer en deltagaravgift om 5.100 kr exkl. moms per person. Observera att detta rabatterade pris endast gäller organisationer som bokat en utställarplats.

Bokning av monterplats (utställningspaket) och utställardeltagare sker separat. Den som ska stå som ansvarig bokar utställningspaket med monterplats och kan då samtidigt lägga in sig själv som utställarrepresentant om han/hon ska vara med på plats. Företagets andra representanter gör därefter sina egna anmälningar som utställarrepresentant. Observera att val av monterplats endast ska göras vid det första tillfälle då ni bokar själva utställningspaketet och monterplatsen.

Middag den 22 maj ingår inte i deltagaravgiften, men kan bokas som ett av följande tillval:

  1. Galamiddag ”Brandskyddsföreningen 100 år” i Stadshuset, en helkväll med mat och dryck, underhållning och dans 1.500 kr exkl moms. OBS! Begränsat antal platser med sista anmälningsdag den 25 mars! Plats på galamiddagen bekräftas separat runt den 10 april, dvs inte via den ordinarie konferensbekräftelsen. För mer information om galamiddagen och anmälan till denna, klicka här.

  2. Middag på Sheraton Hotell, tvårätters middag med två glas öl/vin/alkoholfritt samt kaffe & kaka. 650 kr exkl. moms. OBS! Begränsat antal platser som fördelas i den turordning som anmälningar inkommer. För mer information om middagen på Sheraton och anmälan till denna, klicka här.

  3. Ingen middag.

Efterinsläpp stadshuset

Om du inte deltar på galamiddagen i stadshuset finns möjlighet att delta på efterinsläppet från klockan 22:30. En efterinsläppbiljett kostar 125 kr exkl. moms och i priset ingår 1 glas öl/vin/alkoholfritt. Antal platser är begränsade, och precis som galamiddagen kommer bekräftelse på anmälan till efterinsläppet separat (under andra halvan av april). För mer information om efterinsläppet, klicka här.

Kvällsmingel i utställningen

Den 21 maj klockan 18.00 bjuder vi in konferensdeltagare till ett mingel i utställningen. Föranmälan krävs, det ingår 1 glas dryck. Man kan även inhandla dryck och snacks i baren från Waterfront Congress Centre. Minglet pågår till fram till middagen som börjar klockan 19.00. Fika och mingelluncher under konferensen kommer att serveras i samma lokal som utställningen.

Logi

Logi ingår inte i deltagaravgiften, men vi har reserverat ett antal hotellrum den 21-23 maj som du vid behov själv kan boka upp. Bokningen sker i mån av plats hos respektive hotell. För information om vilka hotell som är reserverade klicka här.

Anmälningsvillkor

Sista anmälningsdag är den 17 april 2019. Utställarplatserna fördelas i den turordning som anmälningarna inkommer. Anmälan är bindande och utställaravgiften återbetalas ej.

Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta Jennie Lindstedt på jennie.lindstedt@brandskyddsforeningen.se eller 08-588 475 05.

Hämtar tillfällen