/ Vi fortsätter att brandsäkra Sverige!

Vi fortsätter att brandsäkra Sverige!

Smittspridningen av covid-19 påverkar oss alla. För oss på Brandskyddsföreningen är säkerhet och hälsa för våra besökare och medarbetare av högsta prioritet. Vi följer noga utvecklingen och rekommendationerna från Folkhälsomyndigheten.

Det är en extraordinär situation och vi gör vårt bästa för att minska smittspridningen av covid-19. Vi har samtidigt ett viktigt samhällsuppdrag i att brandsäkra Sverige med våra utbildningar, seminarier och konferenser. Därför ser vi nu till att hålla vårens inplanerade utbildningar som distansutbildningar, så långt det är möjligt.

Ska du gå en utbildning som anordnas av en lokal brandskyddsförening ber vid dig kontakta respektive arrangör.

För dig som kursdeltagare

• Vi kommer att hålla ett flertal av våra utbildningar som distansutbildningar fram till juni. Här kan du se våra distansutbildningar.
  • Våra utbildningar i juni planeras att genomföras på plats i våra lokaler.  Vi följer dock utvecklingen noga kring covid-19 och återkommer med mer information på respektive utbildnings anmälningssida.
  • Vid inställda utbildningar, om du blir sjuk eller av annan anledning inte kan delta på din inbokade utbildning har du möjlighet att boka om dig till ett annat tillfälle senare under året eller låta en kollega gå i ditt ställe.

Vill du gå en utbildning anmäler du dig som vanligt via utbildningens anmälningssida på vår webb.

Vi kommer att kontakta alla våra kursdeltagare via mejl vid förändringar.

Har du frågor och/eller behöver hjälp med ombokning, kontakta utbildning@brandskyddsforeningen.se.

För dig som deltagare vid konferenser och seminarier

För dig som är anmäld till Tematräff – brandskydd inom industri

Tematräff – brandskydd inom industri flyttas till 9-10 november.

• Vi kommer att omboka dig till den 9-10 november.
  • Har du frågor? Kontakta: anna.slars@brandskyddsforeningen.se

För dig som är anmäld till Brandkonferensen

Brandkonferensen den 27-28 maj flyttas till den 10-11 november.

• Vi kommer att omboka dig till den 10-11 november.
  • Har du inte möjlighet att delta den 10-11 november? Kontakta: utbildning@brandskyddsforeningen.se
  • Om du har bokat hotell ber vi dig att kontakta hotellet på egen hand.

Webbsändning av Brandkonferensen

För att göra det möjligt att delta på distans kommer vi att webbsända Brandkonferensen via livelänk. Information om hur du anmäler dig för att delta på distans kommer att läggas upp på Brandkonferensens anmälningssida inom kort.

Har du frågor? Kontakta utbildning@brandskyddsforeningen.se så hjälper vi dig.

Folkhälsomyndigheten ger följande allmänna riktlinjer, vilka vi uppmanar att följa, för att undvika smitta:

• En allmänt förebyggande åtgärd mot luftvägsinfektioner är att undvika att röra vid ansiktet eller ögon samt att undvika nära kontakt med sjuka människor.
  • Tvätta händerna ofta med tvål och varmt vatten, före måltid, mathantering och efter ett toalettbesök. Handsprit kan vara ett alternativ när du inte har möjlighet till handtvätt.
  • Genom att hosta och nysa i armvecket eller i en pappersnäsduk hindrar du smitta från att spridas i din omgivning eller från att förorena dina händer.
  • Stanna hemma när du är sjuk för att undvika att smitta människor på bussen, ditt arbete eller där du är nära andra.

Information uppdaterad: 2020-04-07