Utbildning

Pennor i en hög

Brandskyddsföreningen Blekinge samarbetar med räddningstjänsterna i länet när det gäller olika brandutbildningar. Vissa specialutbildningar sker helt i föreningens regi med erfarna instruktörer från räddningstjänsten.

Teknik är inte allt. Många sätter sin tillit till teknisk brandskyddsutrustning som brandvarnare, rökdetektorer, larm och branddörrar. Det spelar dock ingen roll hur avancerad utrustning företaget har om utrymningsvägarna är blockerade, branddörrarna står öppna och personalen inte klarar situationen.

Att gå en brandskyddsutbildning är en billig försäkring på mer än ett sätt. Du minskar risken för att det överhuvudtaget börjar brinna. Du blir mer medveten, upptäcker och tar bort brandrisker.

Utbildningar vi erbjuder:

Kontakta oss för mer information om vilka utbildningar vi erbjuder >

Vill du gå en distansutbildning? Se hela utbudet på lbfsverige.se – de lokala brandskyddsföreningarnas gemensamma utbildningsbolag >