/ Nyheter / Tidningen BrandSäkert vann Publishingpriset 2019

Tidningen BrandSäkert vann Publishingpriset 2019

Logotyp vinnare 2019 av publishingpriset och omslaget på tidningen Brandsäkert
Foto (bakgrundsbild): Stina Stjernkvist

Brandskyddsföreningens tidning BrandSäkert vann Publishingpriset 2019 för bästa bransch- och medlemstidning.

Den 5 november hölls Publishinggalan på Berns i Stockholm. Olika publikationer och tidningar var nominerade i sammanlagt 32 kategorier och Brandskyddsföreningens tidning BrandSäkert vann priset för bästa bransch- och medlemstidning. Juryns motivering löd: "För en storslagen tidning med eleganta, kreativa illustrationer och högklassig repro och tryck".

– Vi är väldigt glada över vinsten. BrandSäkert är en tidning med intressanta reportage och stor bredd i innehållet för att vara en nischad tidning. Dessutom har vi duktiga formgivare som hjälper oss med tuff layout, fina bilder och bra illustrationer. Publishingpriset är verkligen ett kvitto på att vi gör en riktigt bra tidning, säger Nadine Jones Pioud, skribent och stf chefredaktör för BrandSäkert.

Vill du prenumerera på BrandSäkert? Läs mer här >

Publicerad 2019-11-06