/ Nyheter / Ny avgift ger utrymme för ett bättre medlemserbjudande 2020

Ny avgift ger utrymme för ett bättre medlemserbjudande 2020

Lena Lind

Lena Lind, tf generalsekreterare för Brandskyddsföreningen, berättar om vårt nya medlemserbjudande. Tydligare, mera användbart och fler konkreta förmåner. Fler möten och utökad dialog med er medlemmar. Från 2020 bestäms dessutom medlemsavgiften enligt principen med prisbasbelopp.

Lena Lind, tf generalsekreterare i Brandskyddsföreningen:

- Brandskyddsföreningen har påbörjat ett arbete med att både förtydliga medlemskapets fördelar för våra organisationer och företag och att vidareutveckla förmånerna efter olika branschbehov.

- Det finns många goda skäl för företag och organisationer att vara medlemmar i en oberoende allmännyttig förening som Brandskyddsföreningen. Som medlem bidrar du till exempel till ökad medvetenhet kring brandsäkerhet i hela samhället, samt till viktigt opinionsarbete och brandforskning. Och inte minst till utveckling och förvaltning av normer och regler för brandsäkerhet.

- Att vara del i Sveriges främsta kunskapsorganisation inom brandsäkerhet med nätverk, utbildningar och seminarier som är öppna och ibland exklusiva för våra medlemsföretags samtliga medarbetare, är en annan bra anledning.

- Dessutom har vi nu en ny modell för hur medlemsavgiften ska sättas. Med höjningen av medlemsavgiften kommer vi upp i nivåer som är jämförbara med liknande allmännyttiga medlemsorganisationer för företag och organisationer.

- Medlemsavgiften för organisationer och företag blir 10% av prisbasbeloppet, vilket innebär 4.650 kronor per organisation (en serviceavgift tillkommer på 560 kr). Avgiften har under en lång rad år varit mycket låg. Den nya nivån gör att vi nu kan genomföra det som ålagts oss.

Läs mer om medlemsnyttor och medlemsförmåner, liksom protokollet från årsstämman.

Har du frågor, är du välkommen att kontakta tf generalsekreterare Lena Lind på generalsekreteraren@brandskyddsforeningen.se eller på 08-588 474 54

Som medlem får du:

• Ett medlemskap för alla anställda på alla arbetsställen inom samma organisationsnummer.
  • Erbjudanden om olika seminarier med högaktuella ämnen inom brandsäkerhet eller senaste rönen från brandforskningen – utan kostnad för medlem.
  • Ett abonnemang på Brandskyddsguiden – värde 2 500 kr (ex moms).
  • Medlemsbrev med nyheter och kampanjer 4 ggr/år.
  • En prenumeration på vår prisbelönta tidning BrandSäkert (ord pris 435 kr).
  • 25 procent rabatt när du annonserar i tidningen BrandSäkert.
  • Nya medlemskampanjer med rabatterade utbildningar och förlagsprodukter varje kvartal.

Läs mer om att bli medlem >

Publicerad 2019-12-16