/ Bereko

Information om Bereko

Tangentbord

Har du som försäkringstagare fått en avisering om elbesiktning?

I Bereko registrerar anslutna försäkringsbolag objekt för elrevisionsbesiktning. Har du som föräkringstagare fått en avisering via e-post om elbesiktning är det pga att ert försäkringsbolag har registrerat ert objekt som besiktningspliktigt. Följ de instruktioner som medföljer aviseringen där du bjuds in till systemet som användare. När du är inloggad som användare kan du bekräfta aviseringen och göra ditt val av uppdragstagare för att genomföra revisionsbesiktning.

Om uppdragstagaren accepterar besiktningsuppdraget kommer du att bli kontaktad av denne för att boka in en tid för elrevisionsbesiktning. När besiktningen har genomförts kommer uppdragstagaren att ladda upp protokollet med eventuella anmärkningar i Bereko.

När du har åtgärdat anmärkningarna så intygar du detta i systemet.

Inga handlingar eller protokoll ska skickas till oss eller till försäkringsbolaget.

För att uppdatera eller ändra information på ert objekt så går du till menyn "Besiktningsobjekt".

Frågor angående hantering och support mejlas till besiktning@brandskyddsforeningen.se

Det går även bra att nå oss på telefon 08-588 474 40.
Våra telefontider helgfri vardag klockan 09.00–11.30 och 12.30–15.00.