Hem / Webbutik / Utbildning/seminarium A–Ö / Tematräff – Brandskydd inom vård & omsorg

Utbildning och seminarier
Tematräff – Brandskydd inom vård & omsorg

Brandskyddsföreningen och Svensk Förening för Sjukvårdssäkerhet inbjuder till Tematräff – brandskydd inom vård och omsorg den 24­–25 november på Örebro Slott!

Brandskyddsarbete i praktiken

På årets tematräff riktar vi in oss på praktiska lösningar i brandskyddsarbetet. Vi diskuterar hur man hanterar tillståndsgivning för Heta Arbeten, hur man definierar vilket brandskydd som ska finnas i verksamheten och på vilka olika sätt man kan organisera brandskyddsarbetet med hänsyn till riskerna. Inte minst kommer vi att lyfta frågan hur man håller engagemanget vid liv.

Andra organisatoriska frågor som kommer att tas upp är brandskyddet under byggnation, rollen som föreståndare för brandfarlig vara och brandombud samt de särskilda problem som behöver hanteras inom psykiatrisk vård.

Ta del av fullständigt program här (pdf)

Ta tillfället och få nya intryck och tips på årets tematräff. Vi ses den 24­–25 november på Örebro Slott!

Tid och plats

24­–25 november 2016 på Örebro Slott, Kansligatan 1 i Örebro. Sista anmälningsdag är den 24 oktober 2016.

Pris

4 400 SEK exklusive moms. Medlemmar i 7-SÄK och/eller nätverket BRANDSKYDDSLEDARNA betalar 3 900 SEK exklusive moms.

Logi

Vi har reserverat ett antal rum på Elite Stora hotellet i Örebro. Ring 019-15 69 00 och uppge koden ”Brandskydd”. Rummen är reserverade till  och med den 29 september. Därefter kan rum bokas i mån av plats. Bokningarna måste garanteras med ett betalkortsnummer. Pris enkelrum: 1350 SEK inklusive moms och frukost.

Utställning

Det finns ett fåtal utställarplatser på Örebro Slott. Är du intresserad, kontakta Helena Larsson på telefon 08-588 474 55.

>Anmäl dig till Vårdträffen här