Hem / Utbildning / Räddningstjänst / Skadeplatskonferensen 2016

Utbildning och seminarier
Skadeplatskonferensen 2016

I år flyttar Skadeplatskonferensen söderut! Den 27-29 september möts vi i sundets pärla för två spännande dagar av föreläsningar, förevisningar och utställningar. Som vanligt tjuvstartar konferensen kvällen 27 september med nätverksträffar. Ett guldtillfälle att utbyta erfarenheter, nätverka med kollegor och partners med likvärdiga intresseområden från hela Sverige.

Drygt 40 stycken föreläsare, förevisare och nätverksansvariga från hela Sverige kommer och gör sitt bästa för att inspirera, utbilda och underhålla er under dagarna Helsingborg Arena och Räddningstjänsten Skåne Nordvästs övningsfält. En respektingivande stor samling av kompetens, eller vad säger ni?

Årets röda tråd är att belysa räddningstjänstens förmåga ur olika perspektiv. Nytt för i år är att vi, satsar extra på förevisningarna dag 2. I år finns hela sju förevisningar att välja mellan, samtidigt som tolv olika spännande ämnen redovisas på seminarium. Utöver detta finns också alla utställare på plats för att visa nya produkter. I år tar vi revansch på förra årets spöregn och visar flera exempel på drönarens förmågor vid insats samt olika robotar att använda i skadeplatsarbetet.

Ta del av fullständigt program här (pdf)

Välkommen till Skadeplats 2016!

emma.jpg

Emma Nordwall
Programansvarig Skadeplats 2016
Strategisk stabschef,  Räddningstjänsten Skåne Nordväst