Hem / Utbildning

Brandskyddsutbildningar

Brandskyddsföreningens Service AB

Med rätt kunskap behöver inte brandskyddsfrågor vara svårt. Låt oss hjälpa dig. I vänstermenyn finner du vårt utbud under respektive område. Din lokala utbildare hittar du genom att klicka på kartan till höger.

Ta del av vårt utbud

I katalogen Brandsäker kunskap presenteras hela vårt förlags-, utbildnings- och rådgivningsutbud. Klicka här för att ladda ner Brandsäker kunskap 2014 i pdf-format.

Starta året med rätt kunskaper inom brandfarliga varor!

Du som arbetar i företag som hanterar brandfarliga varor måste ha kunskap om dessa. Vi har utbildning både för dig som behöver grundläggande kunskaper men även för dig som ska klara av uppdraget som föreståndare för brandfarliga varor.
Läs mer och anmäl dig till Brandfarliga varor – grund
Läs mer och anmäl dig till Brandfarliga varor – föreståndare

Instruktörsutbildning Heta Arbeten

År 2015 inleds en ny utbildningsperiod för Heta Arbeten. Alla instruktörer som vill kvarstå som utbildare måste då förnya sitt certifikat. Platserna fylls på snabbt så vill du utbilda inom det nya konceptet och med det nya materialet är det hög tid att anmäla sig!
Läs mer och anmäl dig till instruktörsutbildning Heta Arbeten här

Nu finns datum för vårens sjöfartsutbildningar

Många har börjat se över sina certifikat och behörigheter för att i god tid före övergångsreglernas utgång ha uppdaterat sina papper. Detta märks inte minst på den tillströmning av kursbokningar som sker. Därför uppmanar vi dig att boka din utbildning i god tid för att vara säker på en plats under våren!
Läs mer och anmäl dig till sjöfartutbildning enligt STCW Manila här

Företagsanpassad utbildning

Ni kan er arbetsplats. Vi kan brandskydd. Vi utgår från era förutsättningar och behov samt tittar på möjligheter, problem och risker. Tillsammans syr vi ihop den perfekta brandskyddsutbildningen.
Läs mer om företagsanpassad utbildning här