Hem / Utbildning

Brandskyddsutbildningar

Brandskyddsföreningens Service AB

Med rätt kunskap behöver inte brandskyddsfrågor vara svårt. Låt oss hjälpa dig. I vänstermenyn finner du vårt utbud under respektive område. Din lokala utbildare hittar du genom att klicka på kartan till höger.

Ta del av vårt utbud

I katalogen Brandsäker kunskap presenteras hela vårt förlags-, utbildnings- och rådgivningsutbud. Klicka här för att ladda ner Brandsäker kunskap 2014 i pdf-format.

Nya datum för höstens sjöfartsutbildningar

Få andra yrkeskategorier är så hänvisade till att ta eget ansvar för människors säkerhet som ombordanställda. Vår erfarenhet och kunskap gör att ni alltid kan lita på att våra utbildningar är av hög klass. Nu finns datum klara för hösten så boka din utbildning i god tid för att uppdatera dina behörigheter eller certifikat enligt STCW Manila-ändringarna.
Läs mer och anmäl dig till sjöfartsutbildning

Konferens Skolan brinner

Den 16–17 oktober är det dags igen, denna gång på Stockholmsmässan i Älvsjö. Vår moderator Kjell Eriksson guidar oss genom konferensen som bland annat tar upp utanförskap, föräldrar och varningssignaler, att involvera elever i brandskyddsarbetet samt metoder för minskad skadegörelse. Vi får också lyssna till Morgan Alling som, trots en trasig uppväxt, lyckats vända motgång till revansch och framgång.
Läs mer och anmäl dig till Skolan brinner

Klassning av explosionsfarliga områden

En klassningsplan visar var olika brandfarliga varor finns och även vilken riskbild som föreligger. För dig som föreståndare, driftansvarig, projektör eller konstruktör är klassningsplanen ett viktigt underlag för valet av rätt utrustning i anläggningen. Gå vår utbildning den 4–5 november!
Läs mer och anmäl dig till Brandfarliga varor – klassning av explosionsfarliga områden

Anläggningsskötare sprinkler

När stora värden står på spel är ett sprinklersystem det, utan jämförelse, effektivaste sättet att skydda sig mot brand. Rätt dimensionering, korrekt installation och fungerande material är lika nödvändigt här som i andra skyddssystem. Gå vår utbildning den 21 oktober.
Läs mer och anmäl dig till Anläggningsskötare sprinkler