Hem / Utbildning

Brandskyddsutbildningar

Med rätt kunskap behöver inte brandskyddsfrågor vara svårt så låt oss hjälpa dig! I vänstermenyn finner du vårt utbud under respektive område. Din lokala utbildare hittar du genom att klicka på kartan till höger.

Brandskyddsföreningen är en ideell förening som verkar för ett brandsäkrare Sverige. Allt överskott går direkt in i föreningens arbete. Varje gång du handlar hos oss är du med och bidrar.

Brfv Klassning.JPG

Späckat program på Skadeplats

Den 23–24 september i Karlstad går årets Skadeplats av stapeln .Vi får bland annat höra Mats Rosander återge arbetet med för att förändra synen på brandbekämpning i en konservativ bransch. Lars Ågerstrand berättar om vilka sanningar inom brandsläckning som det är dags att begrava och Bjørn Arnesen tar oss tillbaka till regeringskvarteren i Oslo 2011.
Ta del av hela programmet, läs mer och anmäl dig till Skadeplats 2015 här

Klassning av explosionsfarliga miljöer

En klassningsplan visar var olika brandfarliga varor finns och även vilken riskbild som föreligger. För dig som föreståndare, driftansvarig, projektör eller konstruktör är klassningsplanen ett viktigt underlag för valet av rätt utrustning i anläggningen. Gå vår utbildning den 21–22 oktober i Malmö.
Läs mer och anmäl dig här

Intern Brandskyddskontrollant

Har du kontroll på brandskyddet?

Vår utbildning ger dig metoderna för att kontrollera brandskyddet. Efter utbildningen ska du kunna hitta brandrisker och veta hur du hanterar dem. Först då kan du skapa större trygghet på din arbetsplats.
Läs mer och anmäl dig till utbildningen Egenkontroll här

Konferens Skolan brinner

Än en gång har vi ett fullspäckat och intressant program på temat "Våga se, våga höra, våga agera" med vår allas Kjell Eriksson vid taktpinnen! Välkommen till Konferens Skolan brinner den 5–6 november på Scandic Star i Sollentuna!
Läs mer, ta del av programmet och anmäl dig till Skolan brinner här