Hem / Utbildning

Brandskyddsutbildningar

Med rätt kunskap behöver inte brandskyddsfrågor vara svårt så låt oss hjälpa dig! I vänstermenyn finner du vårt utbud under respektive område. Din lokala utbildare hittar du genom att klicka på kartan till höger.

Brandskyddsföreningen är en ideell förening som verkar för ett brandsäkrare Sverige. Allt överskott går direkt in i föreningens arbete. Varje gång du handlar hos oss är du med och bidrar.

Höstens datum klara för sjöfartsutbildningarna

Nu kan också du som behöver gå både Fortbildningskurser för Grundläggande säkerhet och Advanced Fire Fighting prova vår nya kombiutbildning! Med en förberedande e-learning sparar du tid på övningsfältet och väl på plats fokuserar vi mer på din faktiska roll ombord.
Läs mer om kombiutbildningen här.
Läs mer om sjöfartsutbildningar här.

Är du årets eldsjäl?

Eller känner du någon som gör det lilla extra i brandskyddsarbetet, tänker utanför ramarna och påverkar andras beteende? Nominera din kandidat till senast den 18 juni! ”Årets Eldsjäl – Brandskydd” kommer utses under Brandskyddsledardagarna den 14–15 oktober.
Läs mer om "Årets Eldsjäl" och Brandskyddsledardagarna här

Späckat program på Skadeplats

Den 23–24 september i Karlstad går årets Skadeplats av stapeln .Vi får bland annat höra Mats Rosander återge arbetet med för att förändra synen på brandbekämpning i en konservativ bransch. Lars Ågerstrand berättar om vilka sanningar inom brandsläckning som det är dags att begrava och Bjørn Arnesen tar oss tillbaka till regeringskvarteren i Oslo 2011.
Ta del av hela programmet, läs mer och anmäl dig till Skadeplats 2015 här

Brandlarmregler SBF 110:7

Utbildningen erbjuder en grundläggande genomgång av det svenska regelverket för automatiska brandlarmanläggningar, SBF 110:7. Områden som tas upp mer detaljerat är bland annat övervakningsområden, sektionsindelning och placeringsregler. Gå vår utbildning i Stockholm den 10-11 juni!
Läs mer här och anmäl dig till utbildning i brandlarmregler här.