Hem / Utbildning

Brandskyddsutbildningar

Brandskyddledardagen-2016-460x215.png

Med rätt kunskap behöver inte brandskyddsfrågor vara svårt så låt oss hjälpa dig! I vänstermenyn finner du vårt utbud under respektive område. Din lokala utbildare hittar du genom att klicka på kartan till höger.

Brandskyddsföreningen är en ideell förening som verkar för ett brandsäkrare Sverige. Allt överskott går direkt in i föreningens arbete. Varje gång du handlar hos oss är du med och bidrar.

Skadplats puff 2016.png    Frukostseminarium BBR_puff.png

Skadeplatskonferensen i Helsingborg

I år flyttar Skadeplatskonferensen söderut! Den 27–29 september möts vi i sundets pärla för spännande dagar av föreläsningar, förevisningar och utställningar på Helsingborg Arena och Räddningstjänsten Skåne Nordvästs övningsfält. Årets röda tråd är att belysa räddningstjänstens förmåga ur olika perspektiv.

Frukostseminarium om brandskydd i BBR

Kom och ät frukost med oss på Brandskyddsföreningen och ta del av nyheterna om brandskydd i Boverkets byggregler. På seminariet den 16 september presenterar vi de senaste ändringarna från Boverket och klarlägger vad de innebär vid projektering av en byggnads brandskydd.

Skolan brinner 220px (2).jpg   Vårdträff-2016-puff.png

Konferens Skolan brinner

Den 10–11 november på dags igen på Scandic Star i Sollentuna. Med ännu ett fullspäckat program på temat "Våga se, våga höra, våga agera". Förutom intressanta föredrag så är avsikten att du ska träffa andra som arbetar med samma frågor, få inspiration och möjlighet att nätverka!

Brandskydd inom vård & omsorg

På årets tematräff riktar vi in oss på praktiska lösningar i brandskyddsarbetet. Vi diskuterar hur man hanterar tillståndsgivning för Heta Arbeten, hur man definierar vilket brandskydd som ska finnas i verksamheten och på vilka olika sätt man kan organisera brandskyddsarbetet med hänsyn till riskerna. Missa inte årets träff den 24­–25 november 2016 på Örebro Slott!