Hem / Utbildning

Brandskyddsutbildningar

Tillståndsseminarium-460x215.jpg

Med rätt kunskap behöver inte brandskyddsfrågor vara svårt så låt oss hjälpa dig! I vänstermenyn finner du vårt utbud under respektive område. Din lokala utbildare hittar du genom att klicka på kartan till höger.

Brandskyddsföreningen är en ideell förening som verkar för ett brandsäkrare Sverige. Allt överskott går direkt in i föreningens arbete. Varje gång du handlar hos oss är du med och bidrar.

Dammexplosioner.jpg    Brandlarm och Sprinklerseminarium puff

Dammexplosioner

Ungefär 80 procent av de material som hanteras inom industrin är explosionsbenägna och damm exploderar minst en gång i veckan i svenska industrier. På vår utbildning summerar vi internationell kunskap, krav och kloka erfarenheter för att du bättre ska kunna bedöma riskerna, förebygga och begränsa skador.
Läs mer och anmäl dig till Dammexplosioner den 6-7 april här

Seminarium Brandlarm & Sprinkler

Hur har tekniken fungerat vid verkliga bränder? Vad har forskningen kommit fram till? Vad säger de senaste standarderna? Vad har ESD för betydelse för brandskyddet? Hur kommer man fram till rätt teknisk lösning? Detta och mycket mer kommer du få ta del av på vårt årliga seminarium den 6-7 april på Scandic Star i Sollentuna!

Brandskyddsansvarig hotell   Brfv Klassning.JPG

Utbildning för hotellansvariga

Två gånger i veckan rycker räddningstjänsten ut till hotell eller pensionat i Sverige. Anledningen är ofta tekniska fel, levande ljus eller sängrökning. I värsta fall kan konsekvenserna leda till att människor omkommer. På vår utbildning får du kunskap och insikt i vad som behövs för att verka som brandskyddsansvarig på hotell.

Klassning av explosionsfarliga miljöer

En klassningsplan visar var olika brandfarliga varor finns och även vilken riskbild som föreligger. För dig som föreståndare, driftansvarig, projektör eller konstruktör är klassningsplanen ett viktigt underlag för valet av rätt utrustning i anläggningen. Efter vår utbildning ska du kunna upprätta en klassningsplan enligt gällande lagstiftning och standards.