Hem / Utbildning

Brandskyddsutbildningar

Med rätt kunskap behöver inte brandskyddsfrågor vara svårt så låt oss hjälpa dig! I vänstermenyn finner du vårt utbud under respektive område. Din lokala utbildare hittar du genom att klicka på kartan till höger.

Brandskyddsföreningen är en ideell förening som verkar för ett brandsäkrare Sverige. Allt överskott går direkt in i föreningens arbete. Varje gång du handlar hos oss är du med och bidrar.

Brfv ATEX 220x80

Späckat program på Skadeplats

Den 23–24 september i Karlstad går årets Skadeplats av stapeln .Vi får bland annat höra Mats Rosander återge arbetet med för att förändra synen på brandbekämpning i en konservativ bransch. Lars Ågerstrand berättar om vilka sanningar inom brandsläckning som det är dags att begrava och Bjørn Arnesen tar oss tillbaka till regeringskvarteren i Oslo 2011.
Ta del av hela programmet, läs mer och anmäl dig till Skadeplats 2015 här

Arbete i explosionsfarlig miljö

Att utföra heta arbeten där det finns brandfarliga varor innebär stora risker. En svetsloppa kan antända den brandfarliga varan och olyckan är ett faktum. Den här utbildningen är förlagd till verklig processmiljö och ger därför en rättvisande bild av problematiken med heta arbeten. Missa inte årets sista utbildningstillfälle i september!
Läs mer och anmäl dig till Arbete i explosionsfarlig miljö/ATEX den 16–17 september i Uppsala

Ny kombiutbildning för sjöfarten

Nu kan också du som behöver gå både Fortbildningskurser för Grundläggande säkerhet och Advanced Fire Fighting prova vår nya kombiutbildning! Med en förberedande e-learning sparar du tid på övningsfältet och väl på plats fokuserar vi mer på din faktiska roll ombord. Nu finns datum för våren 2016 ute!
Läs mer om kombiutbildningen här.
Läs mer om sjöfartsutbildningar här.

Konferens Skolan brinner

Än en gång har vi ett fullspäckat och intressant program på temat "Våga se, våga höra, våga agera" med vår allas Kjell Eriksson vid taktpinnen! Välkommen till Konferens Skolan brinner den 5–6 november på Scandic Star i Sollentuna!
Läs mer, ta del av programmet och anmäl dig till Skolan brinner här.