Hem / Utbildning

Brandskyddsutbildningar

Brandskyddsföreningens Service AB

Med rätt kunskap behöver inte brandskyddsfrågor vara svårt. Låt oss hjälpa dig. I vänstermenyn finner du vårt utbud under respektive område. Din lokala utbildare hittar du genom att klicka på kartan till höger.

Ta del av vårt utbud

I katalogen Brandsäker kunskap presenteras hela vårt förlags-, utbildnings- och rådgivningsutbud. Klicka här för att ladda ner Brandsäker kunskap 2014 i pdf-format.

Har du rätt kunskaper inom brandfarliga varor?

Du som arbetar i företag som hanterar brandfarliga varor måste ha kunskap om dessa. Vi har utbildning både för dig som behöver grundläggande kunskaper men även för dig som ska klara av uppdraget som föreståndare för brandfarliga varor.
Läs mer och anmäl dig till Brandfarliga varor – grund
Läs mer och anmäl dig till Brandfarliga varor – föreståndare

Konferens Skolan brinner

Den 16–17 oktober är det dags igen, denna gång på Stockholmsmässan i Älvsjö. Vår moderator Kjell Eriksson guidar oss genom konferensen som bland annat tar upp utanförskap, föräldrar och varningssignaler, att involvera elever i brandskyddsarbetet samt metoder för minskad skadegörelse. Vi får också lyssna till Morgan Alling som, trots en trasig uppväxt, lyckats vända motgång till revansch och framgång.
Läs mer och anmäl dig till Skolan brinner

Klassning av explosionsfarliga områden

En klassningsplan visar var olika brandfarliga varor finns och även vilken riskbild som föreligger. För dig som föreståndare, driftansvarig, projektör eller konstruktör är klassningsplanen ett viktigt underlag för valet av rätt utrustning i anläggningen. Gå vår utbildning den 4–5 november!
Läs mer och anmäl dig till Brandfarliga varor – klassning av explosionsfarliga områden

Brandlarmregler SBF 110:7

Utbildningen erbjuder en grundläggande genomgång av det svenska regelverket för automatiska brandlarmanläggningar, SBF 110:7. Bland de områden som tas upp mer detaljerat kan nämnas övervakningsområden, sektionsindelning, placeringsregler samt färdigställandekontroll och kvalitetssäkring. Gå vår utbildning den 6-7 november.
Läs mer och anmäl dig till Brandlarmregler SBF 110:7