Hem / Utbildning

Brandskyddsutbildningar

Brandskyddsföreningens Service AB

Med rätt kunskap behöver inte brandskyddsfrågor vara svårt. Låt oss hjälpa dig. I vänstermenyn finner du vårt utbud under respektive område. Din lokala utbildare hittar du genom att klicka på kartan till höger.

Seminarium Höga hus och brandskyddslösningar: vattensprinkler på rätt sätt

Att lösa brandskyddet för höga byggnader är en utmaning som idag nästan alltid inkluderar installation av automatisk vattensprinkler. Det finns dock många frågor kring detta som inte med självklarhet kan lösas genom att titta i svenska sprinklerregler. För att öka förståelsen om vattensprinkler i höga byggnader anordnar vi därför ett expertseminarium den 17 april i Stockholm.
Läs mer och anmäl dig här

Vårens sjöfartsutbildningar

Många har börjat se över sina certifikat och behörigheter för att i god tid före övergångsreglernas utgång ha uppdaterat sina papper. Detta märks inte minst på den tillströmning av kursbokningar som sker. Redan nu har vi satt in ett extra utbildningstillfälle under våren för Fortbildning Advanced Fire Fighting. Boka din utbildning i god tid för att vara säker på en plats under våren!
Läs mer och anmäl dig till sjöfartutbildning enligt STCW Manila här

Grundutbildning Brandlarmregler SBF 110:7

Utbildningen erbjuder en grundläggande genomgång av det svenska regelverket för automatiska brandlarmanläggningar, SBF 110:7. Gå vår utbildning i Göteborg den 14-15 april.
Läs mer här och anmäl dig här.

Starta året med rätt kunskaper inom brandfarliga varor!

Du som arbetar i företag som hanterar brandfarliga varor måste ha kunskap om dessa. Vi har utbildning både för dig som behöver grundläggande kunskaper men även för dig som ska klara av uppdraget som föreståndare för brandfarliga varor.
Anmäl dig till Brandfarliga varor – grund
Anmäl dig till Brandfarliga varor – föreståndare