Hem / Utbildning

Brandskyddsutbildningar

Toppbild_vårdansvarig.jpg

Med rätt kunskap behöver inte brandskyddsfrågor vara svårt så låt oss hjälpa dig! I vänstermenyn finner du vårt utbud under respektive område. Din lokala utbildare hittar du genom att klicka på kartan till höger.

Brandskyddsföreningen är en ideell förening som verkar för ett brandsäkrare Sverige. Allt överskott går direkt in i föreningens arbete. Varje gång du handlar hos oss är du med och bidrar.

Brandskyddsansvarig hotell    Byggnadstekniskt brandskydd.jpg

Extrainsatt utbildning för hotellansvariga på Gotland

Två gånger i veckan rycker räddningstjänsten ut till hotell eller pensionat i Sverige. I värsta fall kan konsekvenserna leda till att människor omkommer. På vår utbildning får du kunskap och insikt i vad som behövs för att verka som brandskyddsansvarig på hotell.
Läs mer och anmäl dig här

Brandskydd i Boverkets byggregler

Brandskydd i BBR har under de senaste åren genomgått en rad förändringar; införandet av verksamhetsklasser, ny byggnadsklass, krav på frångänglighet och sprinklerskydd. Vår utbildning omfattar de mest centrala områdena inom byggnadstekniskt brandskydd och ger information om ändringarna samt svar på frågor som t ex hur BBR förhåller sig till lagen om skydd mot olyckor.
Läs mer och anmäl dig här

Nyhetsdag SBF 120_8.jpg   Sjöfart puff.jpg

Nyhetsdag om sprinklerregler

Här presenterar vi vilka ändringar som gjorts i regelverket SBF 120:8 och vad de innebär. Nyhetsdagen vänder sig till alla som behöver känna till kraven för vattensprinklersystem.
Läs mer och anmäl dig till Nyhetsdag – Sprinklerregler SBF 120:8 här

Uppdatera dina behörigheter i tid!

Efter den 31 december måste alla behörighetsbevis och certifikat uppfylla kraven enligt STCW-Manila. Våra utbildningar är uppdaterade enligt dessa och godkända av Transportsstyrelsen.
Läs mer om inträdeskrav och våra sjöfartsutbildningar här