Hem / Utbildning

Brandskyddsutbildningar

Brandskyddsföreningens Service AB

Med rätt kunskap behöver inte brandskyddsfrågor vara svårt. Låt oss hjälpa dig. I vänstermenyn finner du vårt utbud under respektive område. Din lokala utbildare hittar du genom att klicka på kartan till höger.

Ta del av vårt utbud

I katalogen Brandsäker kunskap presenteras hela vårt förlags-, utbildnings- och rådgivningsutbud. Klicka här för att ladda ner Brandsäker kunskap 2014 i pdf-format.

Har du rätt kunskaper inom brandfarliga varor?

Du som arbetar i företag som hanterar brandfarliga varor måste ha kunskap om dessa. Vi har utbildning både för dig som behöver grundläggande kunskaper men även för dig som ska klara av uppdraget som föreståndare för brandfarliga varor.
Läs mer och anmäl dig till Brandfarliga varor – grund
Läs mer och anmäl dig till Brandfarliga varor – föreståndare

Nytt seminarium om frångänglighet

Alla personer ska ha tillgång till hela samhället och för ett par år sedan införde Boverket krav på ökad frångänglighet i publika lokaler. Dessa krav har dock tolkats på olika sätt vilket skapat många frågetecken. Seminariet fokuserar på att reda ut dessa tolkningar samt belysa olika utrymningslösningar för personer med funktionsnedsättningar.
Läs mer och anmäl dig till seminarium om frångänglighet den 3 december

Klassning av explosionsfarliga områden

En klassningsplan visar var olika brandfarliga varor finns och även vilken riskbild som föreligger. För dig som föreståndare, driftansvarig, projektör eller konstruktör är klassningsplanen ett viktigt underlag för valet av rätt utrustning i anläggningen. Gå vår utbildning den 4–5 november!
Läs mer och anmäl dig till Brandfarliga varor – klassning av explosionsfarliga områden

Lås och utrymningsvägar

Tjuven ska inte komma in. Men du vill komma ut om det brinner. Går det att kombinera? Ägna en heldag åt balansgången mellan intrångsskydd och utrymningsmöjligheter. Upptäck lösningar som passar i din verksamhet. Gå vår utbildning den 13 november!
Läs mer och anmäl dig till Lås och utrymningsvägar