Hem / Utbildning

Brandskyddsutbildningar

Brandskyddledardagen-2016-460x215.png

Med rätt kunskap behöver inte brandskyddsfrågor vara svårt så låt oss hjälpa dig! I vänstermenyn finner du vårt utbud under respektive område. Din lokala utbildare hittar du genom att klicka på kartan till höger.

Brandskyddsföreningen är en ideell förening som verkar för ett brandsäkrare Sverige. Allt överskott går direkt in i föreningens arbete. Varje gång du handlar hos oss är du med och bidrar.

Skolan brinner 220px (2).jpg    Vårdträff-2016-puff.png

Konferens Skolan brinner

Den 10–11 november på dags igen på Scandic Star i Sollentuna. Med ännu ett fullspäckat program på temat "Våga se, våga höra, våga agera". Förutom intressanta föredrag så är avsikten att du ska träffa andra som arbetar med samma frågor, få inspiration och möjlighet att nätverka!

Brandskydd inom vård & omsorg

På årets tematräff riktar vi in oss på praktiska lösningar i brandskyddsarbetet. Vi diskuterar hur man hanterar tillståndsgivning för Heta Arbeten, hur man definierar vilket brandskydd som ska finnas i verksamheten och på vilka olika sätt man kan organisera brandskyddsarbetet med hänsyn till riskerna. Missa inte årets träff den 24­–25 november 2016 på Örebro Slott!

Explosionsskydd puff.jpg   Sjöfart puff.jpg

Vidareutbilda dig i explosionsskydd

Behöver du fördjupa dina kunskaper om hur du ska bedriva ditt brandskyddsarbete i förhållande till riskerna i en explosionsfarlig miljö? Utbildningen Explosionsskydd pågår under två tillfällen och passar dig som är föreståndare för brandfarliga varor eller säkerhetsansvarig på företag med risker i en explosionsfarlig miljö.
Läs mer och anmäl dig här

Uppdatera dina behörigheter i tid!

Årsskiftet närmar sig då alla behörigheter måste vara på plats enligt STCW Manila. Än finns det platser kvar på våra sjöfartsutbildningar som alla är godkända av Transportsstyrelsen och uppdaterade enligt STCW Manila.
Läs mer och anmäl dig till utbildningarna här