Hem / Regionala föreningar / Västmanland / Utbildning

Vi utbildar dig i brandskydd

Brandskyddsföreningen Västmanland ingår i Brandskyddsföreningen Nedre Norrland Utbildnings AB. Utbildningsbolaget ägs tillsammans med Brandskyddsföreningarna i Uppsala, Västmanland, Gävleborg, Dalarna och Jämtlands län.
Vårt överskott går till föreningarnas ideella verksamhet.

Att gå en brandskyddsutbildning är en billig försäkring på mer än ett sätt. Du minskar risken för att det överhuvudtaget börjar brinna. Du blir mer medveten, upptäcker och tar bort brandrisker. Välj vilken utbildning som passar just dig eller ditt företag/organisation i menyn till vänster.

Heta Arbeten

Vid arbete med svetsning, skärning, lödning eller bearbetning med snabbgående verktyg, finns det alltid risk för att arbetet kan orsaka en brand. Sådana arbeten kallas Heta Arbeten. Denna typ av arbeten har orsakat många bränder. På grund av detta har försäkringsbolagen skärpt sina villkor och antalet bränder har minskat. Ett av försäkringsbolagens krav är att de som arbetar med Heta Arbeten måste ha utbildning.
Gå utbildningen hos oss

Brandsäkert hem

Över 100 personer dör i bostadsbränder varje år, många på grund av att säkerhetsutrustning saknas. Brandsäkert hem-konceptet räddar liv. I konceptet ingår bland annat utbildning i brandskydd. För att få använda märkningen ska man se till att bostaden uppfyller kraven.
Gå utbildningen hos oss

Regionala brandskyddsföreningar

Brandskyddsföreningen finns i hela Sverige. Välj din förening och hitta information och utbildningar om brandskydd.

För utbildningsfrågor,
kontakta vårt utbildningsbolag: