Hem / Regionala föreningar / Västernorrland / Utbildning

Vi utbildar dig i brandskydd

Brandskyddsföreningen Västernorrland samarbetar med räddningstjänsterna i länet när det gäller olika brandutbildningar. Vissa specialutbildningar sker helt i föreningens regi med erfarna instruktörer från räddningstjänsten.

Att gå en brandskyddsutbildning är en billig försäkring på mer än ett sätt. Du minskar risken för att det överhuvudtaget börjar brinna. Du blir mer medveten, upptäcker och tar bort brandrisker. Välj vilken utbildning som passar just dig eller ditt företag/organisation i menyn till vänster.

Heta Arbeten

Vid arbete med svetsning, skärning, lödning eller bearbetning med snabbgående verktyg finns det alltid en risk för att arbetet kan orsaka en brand. Sådana arbeten kallas Heta Arbeten. Denna typ av arbeten har orsakat många bränder. På grund av detta har försäkringsbolagen skärpt sina villkor. Ett av försäkringsbolagens krav är att de som arbetar med Heta Arbeten måste ha utbildning på området och följa de säkerhetsregler och rutiner som tagits fram.
Läs mer om utbildningen

Brandsäkert hem

Över 100 personer dör i bostadsbränder varje år, många på grund av att säkerhetsutrustning saknas. Brandsäkert hem-konceptet räddar liv. I konceptet ingår bland annat utbildning i brandskydd. För att få använda märkningen ska man se till att bostaden uppfyller kraven.
Gå Brandsäkert hem-utbildningen hos oss

Regionala brandskyddsföreningar

Brandskyddsföreningen finns i hela Sverige. Välj din förening och hitta information och utbildningar om brandskydd.

Kontaktruta-förening-Västernorrland-20160614.png