Hem / Regionala föreningar / Västerbotten

Brandskyddsföreningen Västerbotten

BRF.jpg

Ny e-learning för bostadsrättsföreningar

Det är många gånger oklart vilket brandskyddsansvar en styrelse i en bostadsrättsförening har. Vi har därför tagit fram en e-learning där vi samlat de frågor som vi får. Det gäller allt från lagstiftningen på området, till hur uppställning av barnvagnar i allmänna utrymmen får se ut och vilka som är de vanligt förekommande brandriskerna.
Läs mer och beställ utbildningen här

Tjej kollar brandfilt

Brandskydda ditt hem

Varje år omkommer över 100 personer i Sverige i bränder. De flesta av dem dör hemma. Se över din bostad så att den blir mer brandsäker. Ta hjälp av våra enkla och handfasta tips på hur du kan göra för att förhindra att det börjar brinna hemma hos dig.
Till brandskyddstipsen

Utbildning släcka brand i docka.jpg

I hemmet brinner det mest

De flesta bränder sker i hemmet. Vi erbjuder kostnadsfria brandskyddsutbildningar till privatpersoner, ideella organisationer som t.ex. hyres- och bostadsrättsföreningar, invandrar-, kultur- och idrottsföreningar.
Läs mer om vår hem-och fritidsutbildning

Gratis utbildning om brandsäkerhet i hemmet

Nu kan du på ett nytt och spännande sätt lära dig allt du behöver veta för att göra din bostad brandsäker för dig och din familj. Utbildningen är gratis och genomförs på datorn. Lär dig att hantera den typ av brandolyckor som dagligen inträffar i svenska hem.
Till utbildningen

Släckövning.jpg

Krav på företag att ha utbildning

Det finns lagar och regler som styr att företag måste ha utbildning för att få utföra vissa jobb. Det finns en lag som styr att ett företag måste ha ett systematiskt säkerhetsarbete osv. Vi hjälper ert företag att hitta utbildningar för era behov.

Regionala brandskyddsföreningar

Brandskyddsföreningen finns i hela Sverige. Välj din förening och hitta information och utbildningar om brandskydd.

Kontaktruta-förening-Västerbotten.png

Logga-in-utbildningsstöd.png