Hem / Regionala föreningar / Väst

Brandskyddsföreningen Väst

BRF.jpg

Ny e-learning för bostadsrättsföreningar

Det är många gånger oklart vilket brandskyddsansvar en styrelse i en bostadsrättsförening har. Vi har därför tagit fram en e-learning där vi samlat de frågor som vi får. Det gäller allt från lagstiftningen på området, till hur uppställning av barnvagnar i allmänna utrymmen får se ut och vilka som är de vanligt förekommande brandriskerna.
Läs mer och beställ utbildningen här

Anläggningsskötare-brandlarm-puff

Anläggningsskötare

Ett automatiskt brandlarm är till för att upptäcka en brand så tidigt att den snabbt kan släckas och få så små konsekvenser som möjligt. Ni skall hos er ha minst två anläggningsskötare som är väl förtrogna med anläggningen och som har erforderliga kunskaper för att kunna utföra sitt uppdrag på ett tillfredställande sätt. Utbildningen är en färskvara och bör därför förnyas med jämna mellanrum.
Läs mer och boka här

Kompass-puff.jpg

Dags att se över brandskyddet?

Behöver du hjälp med att samordna ert säkerhets- och brandskyddsarbete? Vi erbjuder en skräddarsydd utbildningsplan för din organisation, där vi ordnar den utbildning, rådgivning och det stödet just Du behöver. Välkommen med din intresseanmälan!
Kontakta oss för mer information

sommarpuff.jpg

Semesterstängt

Brandskyddsföreningen Väst har semesterstängt fr.o.m. 15/7 och är åter på kontoret 11/8. Vid aktuta ärenden eller frågor vänligen kontakta din lokala räddningstjänst eller mejla till info@brandinfo.se så svarar vi så fort vi är på plats igen. Glad sommar önskar Brandskyddsföreningen Väst!

Brandsäkert hem puff

Brandskydda ditt hem

Varje år omkommer över 100 personer i Sverige i bränder. De flesta av dem dör hemma. Se över din bostad så att den blir mer brandsäker. Ta hjälp av våra enkla och handfasta tips på hur du kan göra för att förhindra att det börjar brinna hemma hos dig.
Till brandskyddstipsen

Gå en HLR-utbildning!

Vid ett hjärtstopp ökar risken för död med 10 procent för varje minut som går innan behandling startar. Det är med andra ord livsavgörande att omgivningen snabbt sätter igång hjärt-lungräddning. På vår utbildning så lär du dig ingripa vid ett hjärtstopp, andningsstopp och medvetslöshet samt att kunna ge Första hjälpen. Du kan vara den som räddar liv! Kontakta oss för mer information

Regionala brandskyddsföreningar

Brandskyddsföreningen finns i hela Sverige. Välj din förening och hitta information och utbildningar om brandskydd.

Kontaktruta-vast.png

Logga-in-utbildningsstöd.png