Hem / Regionala föreningar / Värmland

Brandskyddsföreningen Värmland

BRF.jpg

Ny e-learning för bostadsrättsföreningar

Det är många gånger oklart vilket brandskyddsansvar en styrelse i en bostadsrättsförening har. Vi har därför tagit fram en e-learning där vi samlat de frågor som vi får. Det gäller allt från lagstiftningen på området, till hur uppställning av barnvagnar i allmänna utrymmen får se ut och vilka som är de vanligt förekommande brandriskerna.
Läs mer och beställ utbildningen här

Tjej kollar brandfilt

Brandskydda ditt hem

Varje år omkommer över 100 personer i Sverige i bränder. De flesta av dem dör hemma. Se över din bostad så att den blir mer brandsäker. Ta hjälp av våra enkla och handfasta tips på hur du kan göra för att förhindra att det börjar brinna hemma hos dig.
Till brandskyddstipsen

Gratis utbildning om brandsäkerhet i hemmet

Nu kan du på ett nytt och spännande sätt lära dig allt du behöver veta för att göra din bostad brandsäker för dig och din familj. Utbildningen är gratis och genomförs på datorn. Lär dig att hantera den typ av brandolyckor som dagligen inträffar i svenska hem.
Till utbildningen

BF-Värmlands-brandvarnarkampanj.jpg

En fungerande brandvarnare räddar liv

Det är Brandskyddsföreningens motto när man i veckan startade en ny kampanj för att visa vikten av ett fun­ge­rande brandlarm. Ungefär var tionde brandvarnare fungerar inte. Detta visar siffror från Brandskyddsföreningen som nu har gjort en film för att få män­niskor att inse hur viktigt brand­varnaren är.
Se kampanjfilmen här

Systematiskt brandskyddsarbete

Vad kan du göra för att undvika att din verksamhet råkar ut för en brand och hela verksamheten kanske förstörs eller ännu värre att någon blir innebränd? Helt säker kan du aldrig bli, men du kan göra mycket för att minimera riskerna. Lagen om skydd mot olyckor kräver att alla företag arbetar systematiskt med sitt brandskydd.
Läs mer om vår utbildning Systematiskt brandskyddsarbete

Regionala brandskyddsföreningar

Brandskyddsföreningen finns i hela Sverige. Välj din förening och hitta information och utbildningar om brandskydd.

Kontaktruta-förening-Värmland_3.png

Logga-in-utbildningsstöd.png