Hem / Regionala föreningar / Uppsala

Brandskyddsföreningen Uppsala län

BRF.jpg

Ny e-learning för bostadsrättsföreningar

Det är många gånger oklart vilket brandskyddsansvar en styrelse i en bostadsrättsförening har. Vi har därför tagit fram en e-learning där vi samlat de frågor som vi får. Det gäller allt från lagstiftningen på området, till hur uppställning av barnvagnar i allmänna utrymmen får se ut och vilka som är de vanligt förekommande brandriskerna.
Läs mer och beställ utbildningen här

Tjej kollar brandfilt

Brandskydda ditt hem

Varje år omkommer över 100 personer i Sverige i bränder. De flesta av dem dör hemma. Se över din bostad så att den blir mer brandsäker. Ta hjälp av våra enkla och handfasta tips på hur du kan göra för att förhindra att det börjar brinna hemma hos dig.
Till brandskyddstipsen

Gratis utbildning om brandsäkerhet i hemmet

Nu kan du på ett nytt och spännande sätt lära dig allt du behöver veta för att göra din bostad brandsäker för dig och din familj. Utbildningen är gratis och genomförs på datorn. Lär dig att hantera den typ av brandolyckor som dagligen inträffar i svenska hem.
Till utbildningen

Skaffa brandvarnare

En brandvarnare är en billig livförsäkring. Den reagerar på den livsfarliga röken och varnar dig. Det är när du sover som du är som mest försvarslös mot rök och brand. Skaffa brandvarnare, så kan du sova gott om natten.
Läs våra goda råd om brandvarnare

Lek och lär med Flammy

Flammy är Brandskyddsföreningens egna apa som hjälper barn att lära sig mer om eld och bränder. På hans sida kan du pyssla, rita, spela och annat kul. Du kommer lära dig många bra saker som du sedan kan lära din mamma, pappa eller andra vuxna omkring dig. Ha så roligt!
Till Flammys barnsida
Spela Flammys spel

Regionala brandskyddsföreningar

Brandskyddsföreningen finns i hela Sverige. Välj din förening och hitta information och utbildningar om brandskydd.

Kontaktruta-förening-Uppsala.png

För utbildningsfrågor, kontakta vårt utbildningsbolag:
E-post info@bfnn.se

Logga-in-utbildningsstöd.png