Hem / Regionala föreningar / Skåne / Om oss

Brandskyddsföreningen Skåne

Brandskyddsföreningen Skåne är en regional ideell förening som tillsammans med Brandskyddsföreningen Sverige har till uppgift att inom Skåne län verka för ett säkrare Sverige, med särskild inriktning på brandskydd.

Brandskyddsföreningen Skåne ska utöver samarbete med Brandskyddsföreningen Sverige och övriga regionala ideella brandskyddsföreningar samarbeta med kommunal räddningstjänst samt med intressenter för såväl näringsliv, offentlig verksamhet och organisationer inom Skåne. Föreningen ska bedriva information, utbildning, övningar och andra aktiviteter som främjar föreningens mål.

Medlemskap
Föreningen har aktiva och stödjande medlemmar. Föreningens aktiva medlemmar utgörs normalt av försäkringsbolag, organisationer, institutioner, myndigheter, verk, företag, landsting, kommuner och samfälligheter som är verksamma inom föreningens geografiska område. Aktiv medlem i Brandskyddsföreningen Skåne år även aktiv medlem i Brandskyddsföreningen Sverige. Stödjande medlem är enskild person eller person i enmansföretag som erlagt stadgad, årlig medlemsavgift. Aktiva och stödjande medlemmar antas och registreras av Brandskyddsföreningen Sverige.

Kontaktruta-skane.png