Hem / Regionala föreningar / Östergötland

Brandskyddsföreningen Östergötland

Tjej kollar brandfilt

Brandskydda ditt hem

Varje år omkommer över 100 personer i Sverige i bränder. De flesta av dem dör hemma. Se över din bostad så att den blir mer brandsäker. Ta hjälp av våra enkla och handfasta tips på hur du kan göra för att förhindra att det börjar brinna hemma hos dig.
Till brandskyddstipsen

Skolbrand

Ett samhällsproblem som angår oss alla

Minst var fjärde brand är anlagd. I storstäderna är var tredje brand anlagd. Barn och ungdomar under 18 år står för cirka 60 procent av alla anlagda bränder.  Det innebär att de anlägger över 100 bränder per vecka.
Läs mer om hur man kan förebygga anlagda skolbränder

BRF.jpg

Ny e-learning för bostadsrättsföreningar

Det är många gånger oklart vilket brandskyddsansvar en styrelse i en bostadsrättsförening har. Vi har därför tagit fram en e-learning där vi samlat de frågor som vi får. Det gäller allt från lagstiftningen på området, till hur uppställning av barnvagnar i allmänna utrymmen får se ut och vilka som är de vanligt förekommande brandriskerna.
Läs mer och beställ utbildningen här

Gratis utbildning om brandsäkerhet i hemmet

Nu kan du på ett nytt och spännande sätt lära dig allt du behöver veta för att göra din bostad brandsäker för dig och din familj. Utbildningen är gratis och genomförs på datorn. Lär dig att hantera den typ av brandolyckor som dagligen inträffar i svenska hem.
Till utbildningen

SBA

Var rädd om er verksamhet

Ett gott brandskydd skyddar er verksamhet. Lär er processen för att bedriva ett effektivt brandskyddsarbete genom att gå vår utbildning i SBA, systematiskt brandskyddsarbete. SBA innebär att man på ett organiserat sätt planerar, utbildar, övar, dokumenterar, kontrollerar och följer upp brandskyddsarbetet i en organisation.
Till utbildningen

Regionala brandskyddsföreningar

Brandskyddsföreningen finns i hela Sverige. Välj din förening och hitta information och utbildningar om brandskydd.

Kontaktruta-ostergotland.png

Logga-in-utbildningsstöd.png