Hem / Regionala föreningar / Örebro

Brandskyddsföreningen Örebro

Brandlarm

Anläggningsskötare

Ett automatiskt brandlarm är till för att upptäcka en brand så tidigt att den snabbt kan släckas och få så små konsekvenser som möjligt. Ni skall hos er ha minst två anläggningsskötare som är väl förtrogna med anläggningen och som har erforderliga kunskaper för att kunna utföra sitt uppdrag på ett tillfredställande sätt. Utbildningen är en färskvara och bör därför förnyas med jämna mellanrum. Läs mer och boka här

Egensotning

För att få tillstånd att sota sin egen fastighet måste man styrka att man har tillräcklig kunskap för att kunna utföra sotningen på ett säkert sätt. Utbildningens syfte är att ge deltagaren nödvändig kunskap om sotning för att fylla kriteriet för kommunens medgivande om att sota själv.
Till utbildningen

BRF.jpg

Ny e-learning för bostadsrättsföreningar

Det är många gånger oklart vilket brandskyddsansvar en styrelse i en bostadsrättsförening har. Vi har därför tagit fram en e-learning där vi samlat de frågor som vi får. Det gäller allt från lagstiftningen på området, till hur uppställning av barnvagnar i allmänna utrymmen får se ut och vilka som är de vanligt förekommande brandriskerna.
Läs mer och beställ utbildningen här

Svets220x80px.jpg

Nytt Heta Arbeten-koncept

Nu har vi lanserat nya Heta Arbeten! Det innebär ett helt nytt utbildningsmaterial, digital certifiering via nytt IT-Stöd och många andra kvalitetsförbättringar. Blandannat kan alla användare inom Heta Arbeten få åtkomst till de delar de kan tänkas behöva via funktionen "Mina sidor" i IT-stödet.
Boka utbildning här

Gratis utbildning om brandsäkerhet i hemmet

Nu kan du på ett nytt och spännande sätt lära dig allt du behöver veta för att göra din bostad brandsäker för dig och din familj. Utbildningen är gratis och genomförs på datorn. Lär dig att hantera den typ av brandolyckor som dagligen inträffar i svenska hem.
Till utbildningen

Brandfarliga varor 200x80.jpg

Brandfarlig vara - mindre omfattning

Enligt lagen om brandfarliga och explosiva varor (2010:1011) ska det finnas en eller flera föreståndare utsedda, där hantering av brandfarliga varor förekommer. Föreståndaren ska ha god kunskap om de brandfarliga varorna och riskerna som hanteringen innebär. Läs mer och boka här

Regionala brandskyddsföreningar

Brandskyddsföreningen finns i hela Sverige. Välj din förening och hitta information och utbildningar om brandskydd.

Kontaktruta-förening-Örebro-län

Logga-in-utbildningsstöd.png