Hem / Regionala föreningar / Norrbotten

Brandskyddsföreningen Norrbotten

BRF.jpg

Ny e-learning för bostadsrättsföreningar

Det är många gånger oklart vilket brandskyddsansvar en styrelse i en bostadsrättsförening har. Vi har därför tagit fram en e-learning där vi samlat de frågor som vi får. Det gäller allt från lagstiftningen på området, till hur uppställning av barnvagnar i allmänna utrymmen får se ut och vilka som är de vanligt förekommande brandriskerna.
Läs mer och beställ utbildningen här

Tjej kollar brandfilt

Brandskydda ditt hem

Varje år omkommer över 100 personer i Sverige i bränder. De flesta av dem dör hemma. Se över din bostad så att den blir mer brandsäker. Ta hjälp av våra enkla och handfasta tips på hur du kan göra för att förhindra att det börjar brinna hemma hos dig.
Till brandskyddstipsen

Brandskyddsutbildning för alla

Vi har utbildningar som riktar sig både mot företag, organisationer och privatpersoner. Vi samarbetar med våra kommunala räddningstjänster. Samtliga instruktörer har lång erfarenhet inom brandskydd.
Se våra utbildningar och anmäl dig direkt

Gratis utbildning om brandsäkerhet i hemmet

Nu kan du på ett nytt och spännande sätt lära dig allt du behöver veta för att göra din bostad brandsäker för dig och din familj. Utbildningen är gratis och genomförs på datorn. Lär dig att hantera den typ av brandolyckor som dagligen inträffar i svenska hem.
Till utbildningen

Anlagda bränder i skolan

En stor del av alla bränder anläggs av barn och ungdomar. Det är en skrämmande verklighet. Men de flesta bränder som anläggs av barn är troligen inte avsiktliga utan börjar som en lek.
Läs mer om anlagd brand

Regionala brandskyddsföreningar

Brandskyddsföreningen finns i hela Sverige. Välj din förening och hitta information och utbildningar om brandskydd.

Kontaktruta-förening-Norrbotten

Logga-in-utbildningsstöd.png