Hem / Regionala föreningar / Kalmar län / Utbildning / Sjöfartsutbildningar

Sjöfartsutbildningar

Brandskyddsföreningen har sedan 1959 utbildat tusentals svenska sjömän i brandskydd. Våra tre brandskyddsutbildningar för sjöpersonal ger behörighetsgrundande/förlängande certifikat och uppfyller såväl de nationella som internationella kraven.

Brandskyddsföreningen anordnar behörighetsgivande brandskyddsutbildning för personal i den svenska handelsflottan enligt vad som föreskrivs i STCW Convention -95 (International Convention on Standards of Training, Certification and Watch-keeping for Seafarers, 1978, as amended in 1995). Denna certifierande brandskyddsutbildning bedrivs vid brandförsvaren i Göteborg, Helsingborg och Kalmar som Grundläggande 4-dagars brandskyddskurser respektive 2-dagars Fortbildningskurser. Dessutom tillhandahåller Brandskyddsföreningen så kallade Advanced Fire Fighting Courses (4 dagar) för vaktgående befäl. Vid behov skräddarsyr vi även kortare eller längre utbildningar med marin inriktning.

Läs mer och anmäl dig till utbildningen

Kontakta Gunilla Friberg på telefon 08-588 474 94 eller 0709-58 09 64, om du vill anmäla dig till en utbildning eller har frågor gällande utbildningsverksamheten.

Kontaktruta-förening-Kalmar-län