Hem / Regionala föreningar / Halland

Brandskyddsföreningen Halland

Tjej kollar brandfilt

Brandskydda ditt hem

Varje år omkommer över 100 personer i Sverige i bränder. De flesta av dem dör hemma. Se över din bostad så att den blir mer brandsäker. Ta hjälp av våra enkla och handfasta tips på hur du kan göra för att förhindra att det börjar brinna hemma hos dig.
Till brandskyddstipsen

Brandfarlig vara

Enligt lagen om brandfarliga och explosiva varor (2010:1011) ska det finnas en eller flera föreståndare utsedda, där hantering av brandfarliga varor förekommer i sådan omfattning och på sådant sätt att tillstånd krävs. Föreståndaren ska ha god kunskap om de brandfarliga varorna och riskerna som hanteringen innebär.
Gå till våra utbildningar

BRF.jpg

Ny e-learning för bostadsrättsföreningar

Det är många gånger oklart vilket brandskyddsansvar en styrelse i en bostadsrättsförening har. Vi har därför tagit fram en e-learning där vi samlat de frågor som vi får. Det gäller allt från lagstiftningen på området, till hur uppställning av barnvagnar i allmänna utrymmen får se ut och vilka som är de vanligt förekommande brandriskerna.
Läs mer och beställ utbildningen här

Gratis utbildning om brandsäkerhet i hemmet

Gå vår digitala utbildning och lär dig det du behöver för att göra din bostad brandsäker för dig och din familj. Hitta brandrisker och testa ditt agerande i olika brandscenarier. Avsluta med att göra ett kunskapstest.
Till utbildningen

Regionala brandskyddsföreningar

Brandskyddsföreningen finns i hela Sverige. Välj din förening och hitta information och utbildningar om brandskydd.

Kontaktruta-förening-Halland_ver2.jpg

Logga-in-utbildningsstöd.png